کارت گرافیک AMD Radeon VII بدون هیچ نمونه سفارشی تولید خواهد شد!

کارت گرافیک AMD Radeon VII به تازگی از سوی ای ام دی و در جریان نمایشگاه CES 2019 معرفی شد؛ هر چند که تا کنون تنها بنچمارکهای غیر رسمی از این محصول منتشر شده است، اما به زودی خواهیم فهمید که AMD تا چه حد در مورد این کارت گرافیک واقعیت را گفته است. تنها چند ساعت پس از معرفی آن نیز برای اولین شاهد واکنش تند انویدیا به توضیحات خانم "لیزا سو" بودیم که آن را با تراشه های GeForce RTX 20 مقایسه کرده بود.

به هر حال پس از تمامی این حواشی ها، متوجه شدیم که گزارش های عجیب و البته نا امید کننده ای از این محصول منتشر شده است…ظاهرا AMD Radeon VII تنها در مدل مرجع یا همان رفرنس تولید شده و نمی توانیم شاهد عرضه مدل های جذاب Custom از سوی شرکای این شرکت باشیم. Toms Hardware.de که برای اولین بار این گزارش را منتشر کرده است، مدعی است که اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست دارد.

این اطلاعات تائید می کنند که کارت گرافیک AMD Radeon VII یک محصول تک بعدی است که تنها در مدل مرجع و توسط شرکت AMD تولید خواهد شد. این محصول از سیلیکون هایی مبتنی بر معماری Vega استفاده می کنند که در لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و از حافظه های HBM2 بهره می برد؛ سیلیکون هایی که برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده است، در تعداد محدودی تولید شده و خواهد شد.

ریخته گری سیلیکون های آن مانند Ryzen 3000ها، توسط TSMC انجام می گیرد و ظاهرا به دلایل و سیاست هایی که ابهاماتی در آنها وجود دارد، AMD این کارت گرافیک را به صورت محدود وارد خطوط تولید خود کرده و هیچ نمونه سفارشی از آن تولید نمی گردد. به هر حال این مسئله می تواند از محبوبیت این کارت گرافیک در بین کاربران بکاهد.