خداحافظی با کارت گرافیک های NVIDIA GTX 1000
1 min read

خداحافظی با کارت گرافیک های NVIDIA GTX 1000

کارت گرافیک های NVIDIA GeForce GTX 1000 برای اولین بار در سال 2016 معرفی شده و کارت گرافیک GTX 1060 نیز عنوان پرفروش ترین محصول و کارت گرافیک زمان خود تا کنون را بدست آورد؛ تا پیش از افزایش چشمگیر نرخ ارزهای خارجی و افزایش قیمت کارت گرافیک ها در بازار داخلی ایران، خرید میان رده و حتی بالارده های این خانواده دوست داشتنی بسیار پر رونق بود.

در حین معرفی کارت گرافیک های GeForce RTX 20 از سوی غول سبز تراشه جهان، اعلام شد که توزیع کارت گرافیک های سری Pascal همچنان ادامه خواهد یافت؛ حال پس از گذشت چند ماه مدیر عامل این کمپانی، Jensen Huang، در جلسه ی Q&A اعلام کرده است که موجودی این محصولات پایان یافته و دیگر خبری از توزیع سیلیکون های جدید نیست.

به گفته ی انویدیا، تنها تعداد محدودی از کارت گرافیک های GTX 1060 باقی مانده است که آنها نیز تا چند هفته آینده، به پایان عمر توزیع جهانی خود خواهند رسید. کارت گرافیک های سری GeForce RTX 20 به دلیل قیمت نسبتا بالا، سرعت فروش بالایی را تجربه نکرده و انویدیا امیدوار است که با معرفی کارت گرافیک ارزان تر RTX 2060 که پرفورمنسی به مراتب سریعتر از GTX 1070 Ti دارد، بتواند به روند خرید این محصولات سرعت بیشتری ببخشد. همچنین شایعاتی مبنی بر معرفی کارت گرافیک های GTX 1100 نیز وجود دارد که بدون هسته های RT و Tensor عرضه خواهند شد.