اولین مشخصات از NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti منتشر شد

همانطور که می دانید، کارت گرافیک های سری NVIDIA GeForce RTX 20 تا کنون در 4 مدل معرفی شده و RTX 2060 به عنوان ارزان ترین نمونه در بازار توزیع می گردد. این کارت گرافیک ها به دلیل استفاده از هسته های ترکیبی RT، Tensor و CUDA موفق به پردازش آنی DXR یا Real Time Ray Tracking شده اند. اما وجود این فناوری جذاب به قیمت بالا رفتن ارزش آنها و برچسب قیمتی این محصولات تمام شده است.

در روزهای اخیر نیز به این مسئله اشاره شد که انویدیا احتمالا در حال برنامه ریزی برای معرفی کارت گرافیک هایی است که ضمن استفاده از معماری جدید Turing، فاقد هسته های RT و Tensor هستند؛ بدین ترتیب قیمت آنها تا حدودی کاهش یافته و کاربران و گیمرهای بیشتری امکان خرید آنها را خواهند یافت. یکی از کارت گرافیک هایی که در این اخبار به چشم می خورد، NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti نام دارد.

حال اطلاعاتی در زمینه محصول به صورت شایعه و غیر رسمی منتشر شده است که البته از منابع نسبتا معتبری بدست آمده است. به گفته این منابع کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti از یک سیلیکون با کد TU116 استفاده کرده و دارای 6 گیگابایت حافظه GDDR6 است. همچنین در ادامه آمده است که این کارت گرافیک دارای یک رابط 192 بیتی بوده و 1536 هسته ی CUDA را در دل خود حمل خواهد کرد. برای آشنایی بهتر، می توانید از جدول زیر نیز استفاده نمایید.