تصویر آیفون 9 (یا Xc و یا Xr) چند ساعت پیش از رونمایی لو رفت

امشب بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای فناوری برگزار خواهد شد. در این مراسم اپل به طور رسمی از آیفون های سال 2018 خود رونمایی خواهد کرد. یکی از این گوشی ها، آیفون 6.1 اینچی است که iPhone Xc (یا 9 و یا Xr) نام خواهد گرفت و حالا در فاصله چند ساعت مانده به مراسم تصویری از آن لو رفته است.

به طور کلی منصافه است که بگوییم طراحی این گوشی شبیه به آیفون 8 سال پیش است. البته سخت است که بگوییم کدامشان. تفاوت های اساسی در طراحی آنها به خصوص در بخش دوربین وجود دارد.

اگرچه آیفون 9 با دارای یک سنسور در قاب پشتی است، اما در واقع دوربین جدید بسیار بزرگتر است و به گوشی سمت چپ گوشی نزدیک تر شده است. علاوه بر این، حلقه فلزی که در دور آن قرار گرفته، کاملاً مسطح است و در زاویه 90 درجه ای بدنه شیشه ای است. در باب مقایسه خوب است بدانید که در آیفون 8 سال پیش حلقه ای که استفاده شده بود خمیده بود و با شیب ملایم به بدنه رسیده بود. یک نشانه دیگر موقعیت میکروفون و فلش LED دو رنگ است که در زیر دوربین قرار گرفته اند، در حالیکه در آیفون 8 این دو در کنار دوربین و سمت راست آن بودند.

در رابطه با قیمت گذاری و در دسترس بودن، انتظار میرود که iPhone Xc یا هر آنچه که نام خواهد گرفت با قیمت 749 دلار و از جمعه، 14 سپتامبر (23 شهریور) پیش فروش شود. پیش بینی می شود که هفت روز بعد از آن 21 سپتامبر (30 شهریور) این گوشی ها در اختیار خریداران قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که این گوشی در فروش اولیه، به تعداد محدودی عرضه خواهد شد و انتظار تأخیر در زمان تحویل آن میرود. انتظار میرود که این گوشی در رنگ های مشکی، نقره ای، آبی، صورتی و قرمز در اختیار کاربران قرار بگیرد.