هر آنچه قرار است در همایش اپل با آنها مواجه شویم

بار دیگر، به مقطعی از سال رسیده‌ایم که مدیرعامل اپل بر روی استیج می‌رود و تعدادی آیفون جدید را به همراه لوازم جانبی جدید و یک رسم معمول، یعنی به روز رسانی ساعت اپل، ارائه می کند. اگرچه در این سال پیش‌بینی می‌شد که چیزها کمی هیجان انگیزتر شود (مخصوصا برای طرفداران اندرویدی که منتظر شرمساری اپل هستند)؛ زیرا انتظار می رود که همه اپل‌ها صرف نظر از اندازه فیزیکی یکسان به نظر رسند.

لازم به ذکر است است مراسم ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود امسال آیتم ‘Gather round’ برای موفق‌ترین ساعت سال، یعنی ساعت اپل، کمی تجدید طراحی شده باشد. اما بیاید نگاهی سریع بی‌اندازیم به آنچه در معرفی‌نامه اپل، امروز 12 سپتامبر در تئاتر استیو جابز قرار دارد.

آیفونهای جدید

آیفون مهم‌ترین محصولی ارائه شده امروز است و از آنچه که ما تا بحال می‌دانیم اپل امسال قصد ارائه سه آیفون را به صورت یکجا دارد. از شایعات و افشاگری‌های مختلف اینطور بر می آید که ایفون 8 جای خودرا به دستگاهی به نام آیفون XC، آیفون ایکس به دستگاهی به نام آیفون Xs و آیفون 9 پلاس با دستگاهی ارزشمند‌تر به نام آیفون Xs max و یا آیفون Xs 6.5 اینچی، جایگزین خواهند داد.

اساسا، هر سه دستگاه ارتقاء های ارزشمندی پیدا خواهند کرد علاوه بر اینکه شبیه یک نسخه‌های قبلی به نظر می رسند؛ همچنین بر اساس گزارش Bloomberg اپل امسال به پایان استفاده از کلمه Plus برای نام گذاری محصولات خود فکر می کند و نام گذاری دو محصول قوی خود با استفاده از عبارت Xs به این گفته صحت می بخشد.

ما همچنین با خبر شدیم که Ming-Chi Kuo، تحلیلگر اپل که دو مورد از آخرین پیش بینی هایش را منتشر کرد، حدس می زند که تولید آیفون 6.1 اینچی با LCD به اواخر ماه سپتامبر تا اوایل اکتبر به دلیل مشکلات کیفیت با مونتاژ و نمایش به تعویق افتاد. این همان تلفن است که به عنوان XC نامگذاری شده است.

اگر اپل نام گذاری با plus را به کنا بگذارد، با آیفون‌های Xs 5.8 اینچی و Xs 6.5 اینچی روبه رو خواهیم شد. همچنین وضعیت ناخوشآیندی پیش خواهد آمد اگر آیفون جدید درخشان خود را که به تازگی خرید کرده اید به میان دوستان و همکاران خود ببرید زیرا همه‌ آن‌ها دارای یک ناچ بدریخت هستند و فقط در اندازه فیزیکی با یک دیگر متفاوت هستند.

اگر شما از ناچ متنفر هستید، اپل در نظر دارد تا با استفاده از رنگ بندی‌های مختلف مشتریان خود را به آیفون‌ها علاقمند نگاه دارد. همانطور که پیش از این درز کرده بود آیفون مقرون به صرفه تر یعنی XC در رنگ‌های طلایی، قرمز، آبی دریایی، تمام سفید، و سفید با قاب طلایی ارائه خواهد شد.

طبق عکس‌های فاش شده از آیفون Xs نشان ‌دهد که همان رنگ‌های مدل قدیمی با یک گزینه طرح پیچش طلایی ارائه خواهند شد.

اگر کنجکاو هستید بدانید که اپل با صفحه نمایش بزرگ OLED 6.5 اینچی در آیفون Xs max چه خواهد کرد، طبق اطلاعات فاش شده اخیر اپل قصد دارد برنامه‌ای برای بهینه سازی آن قرار دهد که فقط در حالت landscape کار کند.

یک ساعت اپل گرد؟

خب هنوز نه. بر اساس شایعت و پیش بینی‌های اخیر ساعت جدید اپل Campus 2، هنوز مربی خواهد بود؛ البته با گوشه‌های گرد. بزرگترین تغییر سری 4 ساعت اپل صفحه نمایش بدون حاشیه آن خواهد بود که قاعدتا باید نسبت به مدل‌های گذشته و ابعاد یکسان با آن‌ها محتوا بیشتری را نمایش دهد.

همچنین نرم افزار ساعت نیز به روز رسانی خواهد شد تا بتواند از صفحه نمایش عریض‌تر نیز پشتیبانی کند؛ البته در گذشته شایعات بسیاری وجود داشت که ساعت جدید اپل از مربع به دایره تغییر شکل خواهد داد و چیزی شبیه به ساعت هوشمند GEAR سامسونگ خواهد بود. باید صبر کنیم تا ببینیم که این شایعات تا چه اندازه حقیقت خواهند داشت.

با توجه به عکس‌های منتشر شده اخیر، ممکن است برخی ویژگی‌هایی هم اکنون برای ما مشخص شده باشد. ساعت جدید اپل احتمالا یک صفحه نمایش 1.3 اینچی AMOLED با رزولیشن 360 در 360 خواهد داشت. تصویر به صراحت ذکر نمی کند که ساعت، یک ساعت طراحی اپل است، اما یک نشانه به ایفون در پس زمینه دیده می شود.

آنچه که هنوز هم یک رمز و راز باقی می ماند، این دعوت مرموز است، که خیلی‌هارا مجبور کرد برای شروع، بازگردند و به شایعات و افشاگری‌های گذشته نگاه کنند.

ایر پدها و ایر پاورهای شاژ بیسیم

اپل در سال 2017 از ایر پاور پد شارژر بی سیم خود رو نمایی کرد ولی از آن زمان تا بحال از آن دستگاه که با استفاده از آن بسیاری از محصولات اپل قابل شارژ خواهند بود خبری نبوده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که امروز خبر‌های جدید در رابطه با آن‌ها خواهیم شنید.

آیپد پرو

آخرین آیپد پرو در جون 2017 معرفی شد و از آن پس دیگر ما درمورد آیپد پرو چیزی نشنیده‌ایم. شایعاتی اخیرا شنیده می‌شود که اپل قرار است آیپد جدید را ارائه کند که در آن حسگر اثر انگشت حذف شده است و به جای آن فیس ایدی قرار داده شده است. همچنین به نظر می‌رسد ایپد پرو جدید کابل USB-C جدید را کنار گذاشته و برای شارژ از یک آداپتور 18W استفاده کند.

مک بوک

به نظر می‌رسد که یک مک بوک جدید تقریبا کم قیمت با پشتیبانی از آنلاک با اثر انگشت هم نیز در برنامه اپل وجود داشته باشد.

به هر حال تنها چند ساعت دیگر باقی مانده است تا متوجه شویم کدام یک از مطالب گفته شده حقیقت داشته است و کدام یک شایعه باقی خواهند ماند.