اپل تولید آیفون‌های X، SE و 6s را از امروز متوقف میکند

اپل امشب و تا دقایقی دیگر از جدیدترین آیفون های خود رونمایی خواهد کرد. انتشار اخبار مورد انتظارترین گوشی های سال تا آخرین لحظات قبل از شروع کنفرانس این کمپانی ادامه داشت اما امشب از صحت تمام چیزهایی که در مورد آیفون های جدید شنیده ایم مطمئن میشویم. با معرفی آیفون های جدید، اپل معمولا اقدام به کاهش قیمت نسل های قبلی میکند تا همچنان فروش آنها را حفظ کند. همچنین گاها تولید برخی از مدل ها متوقف میشود تا تمرکز روی مدل های جدید معطوف شود.­

با بروزرسانی نقشه سایت اپل، جدیدترین اطلاعات از آیفون های جدید منتشر شد و نام های نهایی آنها مشخص شد. همچنین مقدار حافظه مدل های جدید و اندازه اپل واچ سری 4 هم از این طریق لو رفت. اپل امشب جایگزینی را برای آیفون 10 یا X معرفی میکند و طبق اطلاعات نقشه سایت اپل، کوپرتینویی ها به تولید آیفون X فعلی پایان خواهند داد چرا که هیچ نسخه ای از این مدل در نقشه سایت کمپانی وجود ندارد. با استناد به چندین گزارش مختلف، آیفون XS با قیمتی کمتر از مدل اصلی معرفی خواهد شد و آیفون XS Max با قیمت 999 دلار که قیمت آیفون ایکس سال قبل است، وارد بازار خواهد شد تا جایگزین آیفون ایکس با قیمت پایه 899 دلار به دست مشتریان برسد.

همچنین اپل از امشب به مدل های دیگری از آیفون بدرود خواهد گفت و آیفون 6اس و 6اس پلاس که معرفی آنها به سال 2015 بازمیگردد دیگر در فروشگاه های اپل به فروش نخواهند رسید. همچنین به نظر میرسد آیفون SE نیز به پایان رسیده است و زمان وداع با این آیفون دوست داشتنی فرا رسیده است. این مدل برای مشتریان وفادار آیفون های اپل در سال 2016 روانه بازار شد. هر چند امیدهایی در مورد معرفی دومین نسل این مدل از آیفون وجود دارد اما مشخص نیست امشب این اتفاق بیافتد یا خیر. تائید این خبر از سوی اپل برای اطمینان از صحت آن لازم است اما در هر صورت با توجه به معرفی مدل های جدید، توقف تولید برخی از آیفون ها غافل گیر کننده نیست.