آیفون XR معرفی شد: نمایشگر 6.1 اینچی LCD و Face ID
1 min read

آیفون XR معرفی شد: نمایشگر 6.1 اینچی LCD و Face ID

اپل در کنفرانس امشب خود ابتدا دو مدل رده بالا از آیفون های جدید را با نام های iPhone XS و iPhone XS Max رونمایی کرد اما پیش بینی میشد که مدل سومی هم که یک آیفون ارزان قیمت تر است، در کار باشد. نام این مدل، آیفون XR است که اکنون به طور رسمی معرفی شده و دارای یک صفحه نمایش LCD مجهز به ناچ است که در این بریدگی، فناوری تشخیص چهره Face ID اپل قرار گرفته است. اپل سال گذشته برای اولین بار از این فناوری در آیفون X استفاده کرد. آیفون XR را میتوان یک بروزرسانی جدید و محسوس در سری جدید گوشی های اپل دانست چرا که طراحی آیفون X تبدیل به طراحی جدید آیفون های این شرکت شده و ویژگی های این مدل با قرار گرفتن در ارزان ترین آیفون جدید، تبدیل به استاندارد های جدید آیفون ها شده است. اپل نام نمایشگر 6.1 اینچی آیفون XR را Liquid Retina گذاشته است که رزولوشنی معادل 1792 * 828 پیکسل را با تراکم پیکسلی 326 ppi ارائه میدهد.

اپل برای پائین آوردن قیمت این مدل از آیفون تفاوت هایی را با مدل XS قائل شده است و برای این کار، به جای استیل ضد زنگ از آلومنیوم در آیفون XR استفاده کرده است. با برخورداری از استاندارد IP67، این مدل در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت خوبی دارد. البته iPhone XS و iPhone XS Max از استاندارد IP68 برخوردارند. همان طور که اشاره شد، پنل نمایشگر آیفون XR از نوع LCD است که مطمئنا قیمت پائین تری نسبت به پنل های OLED دو آیفون جدید گران قیمت اپل دارد. همچنین همان طور که پیش بینی شده بود، این آیفون فاقد فناوری لمس سه بعدی 3D Touch است اما در عوض اپل در این مدل از سیستم جدید لمس بازخوردی استفاده کرده که شبیه به ترک پد مک بوک پرو عمل میکند.

مطابق انتظاری که میرفت، از نظر چیپست پردازنده تفاوتی بین آیفون XR و iPhone XS و iPhone XS Max وجود ندارد و این مدل هم به پردازنده بسیار قدرتمند و جدید A12 Bionic با معماری 7 نانومتری مجهز شده است و سرعت و راندمان بالاتری را ارائه میدهد. با اینکه آیفون XR از لحاظ سایز نمایشگر بزرگتر از iPhone XS است اما مدل OLED از جهات مختلفی برتری دارد که یکی از این برتری ها، دوربین دوگانه است.

اپل آیفون XR را با یک لنز تکی عریض 12 مگاپیکسلی همراه کرده که تفاوتی با لنز عریض iPhone XS ندارد. دوربین تکی آیفون XR از ویژگی هایی مانند حالت پرتره برخوردار است که با همکاری سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه، پس زمینه تصاویر در این حالت تار میشود. در قسمت دوربین جلو، سیستم TrueDepth همانند iPhone XS شامل حال آیفون XR نیز شده است و یک لنز 7 مگاپیکسلی که با فناوری Face ID هم یکپارچه شده تصاویری با کیفیت و در حالت های مختلفی مانند پرتره، انیموجی و مموجی به ثبت میرساند. Face ID در این آیفون هم دچار پیشرفت شده و با سرعت بالایی چهره را اسکن و قفل دستگاه را باز میکند.

از نظر عمر باتری، اپل وعده افزایش یک ساعت و نیمه شارژدهی در آیفون XR را نسبت به آیفون 8 پلاس داده است. همچنین این مدل در رنگ های متنوع مشکی، سفید، آبی، مرجانی، زرد و قرمز وارد بازار خواهد شد. در حالی که آیفون XR نسخه کم زرق و برق تر iPhone XS محسوب میشود، یک نقطه برتری ویژه دارد: قیمت پائین. قیمت پایه iPhone XR برای نسخه 64 گیگابایتی 749 دلار تعیین شده و نسخه های 128 و 256 گیگابایتی نیز وارد بازار خواهند شد. پیش فروش iPhone XR از 27 مهر آغاز و عرضه دستگاه یک هفته دیرتر و در تاریخ 4 آبان صورت میگیرد. نظر خود را با ما در مورد iPhone XR به اشتراک بگذارید.