ورایزون با سرویس 5G خانگی خود سرعت گیگابیت بر ثانیه را وعده می‌دهد

سر انجام کمپانی ورایزون (Verizon) از برنامه‌های خود برای آوردن اینترنت با سرعت گیگابیت به خانه‌ها به عنوان اولین کمپانی رونمایی کرد و اعلام کرده است که این پروژه با استفاده از سرویس پهنای باند 5G خانگی که آن را 5G خانگی ورایزون می‌نامد، عملی خواهد شد. ورایزون ابتدا سرویس خانگی 5G خودر را به صورت محدود در بازارهای هیوستون، ایندیاناپولیس، لس آنجلس و ساکرامنتو ارائه خواهد کرد. این سرویس با هزینه ماهیانه 50 دلار برای کاربران دارای حساب بیسیم ورایزون و 70 دلار بدون بسته بیسیم از یکم اکتبر آغاز به کار خواهد کرد.

ورایزون اولین بار شبکه 4G LTE خود را حدود یک دهه پیش ارائه کرده بود و حالا با برنامه‌های گسترش 5G خود، امیدوار است که به نخستین کمپانی جهان در زمنیه ارائه نسل بعدی ارتباطات لقب بگیرد. ورایزون وعده داده است که سرعت پهنای باند اینترنت خانگی بیشتر از 300 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

مشتریان خانگی 5G ورایزون باید سرعت معمول را حدود 300 مگابیت در ثانیه در نظر بگیرند و بر اساس شرایط منطقه سرویس دهی این سرعت تا یک گیگابیت بر ثانیه هم افزایش خواهد یافت و هیچگونه محدودیت حجمی هم برای آن وجود نخواهد داشت. سرعتی که به وسیله آن دانلود یک فیلم بلوری تنها چند دقیقه زمان خواهد برد. شبکه 5G ورایزون باید با DSL، کابل و اینترنت فیبری رقابت کند که البته سرعت بالا و عدم محدودیت حجم مصرفی آن را در این رقابت در شرایط خوبی قرار می‌دهد.

ورایزون ثبت نام برای 5G خانگی را امروز پنج شنبه 13 سپتامبر از طریق یک پورتال وب اختصاصی در مکان‌های آزمایشی اعلام شده آغاز خواهد کرد. اما در مسابقه‌ای که در آمریکا بین کمپانی‌های تکنولوژی برای جانشین کردن شبکه LTE کنونی با سرویس 5G شکل گرفته است، رقیب ورایزون یعنی کمپانی AT%T در نظر دارد که به اولین ارائه کننده خدمات 5G برای برای شبکه موبایل تبدیل شود. درمقابل ورایزون ابتدا درنظر دارد تا شبکه 5G را فقط برای مصارف خانگی ارائه کند. همچنین تی موبایل نیز پیش از این اعلام کرده بود که سال آینده سرویس 5G خود را ارائه خواهد کرد و اسپرینت و ال جی هدف دارند تا اولین تلفن 5G جهان را ارائه کنند.

با تاخیر کمتر و سرعت بهبود یافته، 5G دنیای ارتباطات را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. چیزی که می تواند کمک شایانی به خودرو‌های خودران و همچین بازی‌های مفهومی باشد.

در همین رابطه رئیس تکنولوژی ورایزون گفته است: "ما در حال شکل دهی انقلابی در شبکه 5G هستیم که بر زندگی، کار و بازی کردن افراد تاثیر واهد گذاشت."