ابزار جدید Google Maps برای کاهش آلاینده‌های شهری
1 min read

ابزار جدید Google Maps برای کاهش آلاینده‌های شهری

Google Maps به جرئت یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه جهت یابی به حساب می‌آید و گوگل همواره ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به این اپلیکیشن اضافه می‌کند تا کاربران سریع‌تر به مقصد خود رسیده و در طول مسیر چیزهای جدیدی را کشف کنند. یکی از این ویژگی‌های جدید که بسیار جالب می‌باشد امکان کمک به محیط زیست از طریق این اپلیکیشن است و البته این‌ کار بدون کوچکترین زحمتی برای شما انجام خواهد شد.

حتما متوجه شده اید که گوگل اطلاعات بسیاری از Google Maps به دست می‌آورد. ردیابی موقعیت مکانی شما کاری است که برنامه انجام می‌دهد و با استفاده از آن بهتر نیز خواهد شد؛ حالا گوگل قادر است با کنار هم قرار دادن اطلاعات ترافیکی جمع‌ آوری شده خود و عکس برداری هوایی و همچنین چند پارامتر دیگر میزان کربن در یک شهر را تعیین کند.

بینش کاوشی محیط زیست (IEE) ابزاری است که در 10 سپتامبر ارائه شده است تا به شهر‌ها کمک کند که میزان کربن خود را کاهش دهند. این ابزار می‌تواند خانه‌های مسکونی را از ساختمان‌های تجاری جدا سازد و تخمین بزند که چه مقدار انرژی مصرف و در مقابل چه اندازه آلاینده منتشر می‌کنند. با زیر نظر گرفتن ترافیک گوگل همچنین می‌تواند میزان آلاینده‌های حاصل از رفت و آمد‌های روزمره را نیز تخمین بزند. سپس اطلاعات پروژه سقف خورشیدی گوگل به ساکنین و مقامات شهر می‌گوید که کدام سقف‌ها نیاز دارند تا با صفحات خورشیدی پوشانده شوند.

شهر‌ها با استفاده از EIE می‌توانند راه‌هایی برای کاهش میزان آلاینده‌های خود، با اعمال تغییرات مختلفی مانند تشویق مردم به نصب صفحات خورشیدی و معرفی روش های بیشتر حمل و نقل برای کاهش ترافیک، پیدا کنند.

هم اکنون هزراران شهر وجود دارند که منابع لازم برای کسب اطلاعات درباره میزان آلودگی خود را در اختیار ندارند. این ابزار به آن‌ها کمک خواهد کرد که اطلاعات مورد نیاز خود را به دست اورند، آن‌ها را آنالیز کنند و بر اساس نتایج تصمیماتی اتخاد کنند که باعث کاهش الودگی و صرفه جویی در هزینه‌ها شود.