آیفون XR احتمالا پرفروش‌ترین آیفون جدید اپل لقب خواهد گرفت
1 min read

آیفون XR احتمالا پرفروش‌ترین آیفون جدید اپل لقب خواهد گرفت

شب گذشته اپل در رویدادی ویژه از جدیدترین نسل گوشی های آیفون رونمایی کرد و سه مدل آیفون XS، XS Max و آیفون XR معرفی شدند. دو مدل ابتدایی، آیفون های جدید رده بالای اپل هستند که مشخصات فنی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و همچنین قیمت بیشتری دارند. آیفون XR هم نماینده ارزان قیمت اپل در کنفرانس دیشب بود که نسبت به دو مدل دیگر از ویژگی هایی مانند پنل OLED و دوربین دوگانه بی بهره بود و به همین دلیل برچسب قیمت کمتری دریافت کرد.

در حالی که احتمالا نگاه اکثریت کاربران شب گذشته به بزرگترین آیفون ساخته شده تاکنون یعنی XS Max بوده است، به نظر میرسد باید تک خال آیفون های جدید را مدل ارزان قیمت یعنی آیفون XR لحاظ کنیم. تحلیلگران با در نظر گرفتن الگوی فروش آیفون های سال های اخیر و میانگین قیمت فروش این دستگاه ها در سال های گذشته و سه آیفونی که اپل قصد پاسخگویی نیاز بازار را با آنها دارد، همچنان به کار خود ادامه میدهند.

موسسه تحقیقاتی Digitimes Research اولین پیش بینی خود را پیرامون آمار فروش آیفون های تازه از راه رسیده است و این شرکت تخمین زده است که سه آیفون جدید در نیمه دوم سال 2018 بیش از 85 میلیون دستگاه فروش خواهند داشت. البته نیمه دوم سال میلادی جاری چند ماهی میشود که آغاز شده است بنابراین زمان برای آیفون Xs و Xs Mac برای رسیدن به این آمار تقریبا سه ماه و نیم است و از آنجا که آیفون XR کمی دیرتر وارد بازار میشود، کمی بیشتر از دو ماه و نیم فرصت دارد.

همان طور که گفته شد، احتمالا آیفون XR که از 19 اکتبر پیش فروش و از 26 اکتبر وارد بازار میشود سهم بیشتری از فروش آیفون های جدید خواهد داشت. در واقع پیش بینی میشود این مدل ارزشمند به تنهایی 50 درصد از میزان عرضه را به خود اختصاص دهد. این بدین معناست که اپل از آیفون XR بیش از 40 میلیون دستگاه بین تاریخ 26 اکتبر تا 31 دسامبر به بازار عرضه خواهد کرد که آمار بسیار خوبی محسوب میشود. البته چون تحلیلگران چنین پیش بینی را انجام داده اند، نمیتوانیم بی شک و تردید آن را قبول کنیم چون سابقه پیش بینی های اشتباه زیادی داشته اند. اما این موضوع پیش از معرفی آیفون های جدید نیز عنوان شده بود و تحلیلگران قابل اعتمادی همچون مینگ چی کو، فروش بهتر آیفون ارزان قیمت جدید را پیش بینی کرده بودند.

به طور کلی اپل چیزی در حدود 127 میلیون دستگاه آیفون، شامل مدل های جدید و قدیمی را در نیمه دوم سال 2018 وارد بازار خواهد کرد و نسبت به سال گذشته افزایش عرضه را تجربه خواهد کرد. به لطف حاشیه سود بیشتر و میانگین قیمت بالاتر، اپل افزایش سود 10 درصدی را تجربه خواهد کرد و بین ماه های جولای دسامبر، مبلغی در حدود 100 میلیارد دلار به جیب خواهد زد.