نگاه اختصاصی سخت افزار به اولین دوربین فول فریم بدون آینه کنون؛ EOS R
1 min read

نگاه اختصاصی سخت افزار به اولین دوربین فول فریم بدون آینه کنون؛ EOS R

تقریباً 10 روز پیش کنون هم با معرفی اولین سری از دوربین های فول فریم بدون آینه خود، این واقعیت را که دوربین های عکاسی DSLR به پایان عمر خود نزدیک می شوند را تأیید کرد. این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که تنها چند روز قبل از این اتفاق، نیکون هم از اولین سری از دوربین های بدون آینه فول فریم خود رونمایی کرده بود. حرکت شرکت های بزرگ و با تجربه سازنده دوربین های عکاسی به سمت آینده بسیار هیجان انگیز است. ازین رو تیم سخت افزار تصمیم گرفت تا برای همگام شدن در این حرکت تاریخی نگاهی کوتاه به اولین دوربین فول فریم بدون آینه کنون؛ EOS R داشته باشد.

دوربین های سری EOS R در عین حال که از نوع بدون آینه به حساب می آیند، اما این شرکت موفق شده تا آنها را همانند دوربین های DSLR طراحی کند. از این رو به نظر نمیرسد که شاهد طراحی انقلابی فوق العاده ای باشیم. اما با نگاهی دقیق تر به کلیدهای کنترلی این دوربین درمیابیم که کنون بازنگری کلی در زمینه روش استفاده از دوربین های جدید خود داشته است. به عنوان مثال کنترل تعدادی از تنظیمات دوربین از طریق حلقه دور لنزهای جدید، نشان دهنده سبک متفاوت استفاده از این دوربین ها نسبت به دوربین های دیجیتال می باشد.

تغییر بزرگ دیگری که در دوربین های بدون آینه EOS R کنون مشاهده خواهید کرد، درگاه لنز موسوم به RF است. این درگاه جدید با قطر 54 میلیمتر و عمق 20 میلیمتر اگرچه در درجه اول تنها پذیرای لنزهای جدید و مخصوص کنون برای دوربین ها خواهد بود، اما از طریق تبدیل کننده های مخصوص که همزمان با این دوربین و لنزهای جدید معرفی شده است، می توان از دیگر لنزهای کنون نیز در این دوربین بهره مند شد. اما در نهایت نکته ای که فارغ از تمامی مباحث مربوط به طراحی و کیفیت ساخت و تجهیزات و غیره قابل توجه و در درجه اولویت می باشد، کیفیت خروجی تصاویر ثبت شده با این دوربین می باشد. در این مطلب نمونه عکس هایی که توسط دوربین EOS R با لنز 24-105 mm توسط تیم سخت افزار گرفته شده است را می توانید مشاهده کنید. البته می توانید برای دسترسی به کیفیت اصلی این تصاویر، آنها را از طریق لینک دانلودی که در انتهای مطلب قرار دارد، دانلود کنید. در پایان از شما دعوت می کنیم با توجه به کیفیت تصاویر ثبت شده نظر خود را در رابطه با دوربین بدون آینه فول فریم جدید کنون با ما در میان بگذارید.

دانلود فایل