اپل و معرفی پردازنده اس 4
1 min read

اپل و معرفی پردازنده اس 4

شرکت اپل در رویداد 12 سپتامبر خود نسل جدید ساعت هوشمند اپل واچ را رونمایی کرده که به عنوان اپل واچ سری 4 شناخته می شود. اسمارت واچی که نمونه ای ارتقایافته نسبت به اپل واچ سری 3 محسوب می شود. در کنار اپل واچ سری 4 شرکت کوپرتینویی پردازنده دو هسته ای اس 4 را رونمایی کرده که نمونه ای ارتقایافته است. این چیپ نسبت به مدل پیشین دو برابر عملکرد بهتری داشته و از نوع 64 بیتی محسوب می شود.

اپل بیشتر چیپ های خود را با همکاری شرکت TSMC تولید می کند. از این رو پردازنده 7 نانومتری A12 بایونیک و اس 4 هر دو توسط این کمپانی به تولید می رسند. چیپ هایی که در مقایسه با نسل پیشین ارتقا عملکردی داشته و تجربه کاربری بهتری رقم می زنند.

تراشه های سری A اپل عمدتا در دستگاه های هوشمندی چون تلفن هوشمند و تبلت در نظر گرفته می شود اما سری اس به عنوان چیپ مناسب گجت پوشیدنی اپل است. این شرکت کوپرتینویی هر سال نسل جدیدی از چیپ های خود را معرفی کرده که به عنوان پردازنده هایی قدرتمندتر از قبل شناخته می شوند.

به تازگی اپل با معرفی اس 4 چیپی رونمایی کرده که می تواند قدرت عملکرد اپل واچ سری 4 را نسبت به اپل واچ سری 3 افزایش دهد. از این رو کاربران گوشی هوشمند موردبحث تجربه کاربری خوبی خواهند داشت و می توانند از محصولی بزرگ برخوردار شوند.

همانطور که می دانید ساعت هوشمند جدید اپل دارای صفحه نمایش بزرگتر، غلتک با بازخورد لمسی بهتر، پشتیبانی بهتر از بیماران قلبی با استانداردهای لازم و مشخصات سخت افزاری قابل توجه است.

این ساعت هوشمند در 14 سپتامبر برای پیش خرید دردسترس قرار می گیرد و 21 سپتامبر نیز با قیمت 399 تا 499 دلار راهی بازار می شود. کوپرتینویی ها بندهای مختلفی برای این نسل اپل واچ در نظر گرفتند.