بنچمارک اولیه از آیفون Xs از تغییرات کم چیپ A12 در مقایسه با A11 خبر میدهد

همانطور که میدانید شب چهارشنبه اپل از پرچمداران جدید خود iPhone Xs و iPhone Xs Max رونمایی کرد. دو گوشی بالارده جدید، از چیپ ست 7 نانومتری جدید اپل، یعنی A12 Bionic بهره می برند، این در حالیست که آیفون 10 سال 2017 دارای چیپ ست نسل قبلی، A11 Bionic می باشد. طبیعی است که تا زمانیکه نتایج بنچمارک چیپ ستی عرضه نشود، نمی توان به اعداد و ارقام اعتماد کرد و عملکرد آن را سنجید.

امروز گیک بنچ امتیاز چیپ ست جدید و مقایسه آن با A11 را منتشر کرده است. نتایج اولیه ای که از این بنچمارک منتشر شده، حاکی از آنست که پردازنده A12 تمرکز ویژه ای بر روی عملکرد و کارایی دستگاه در بخش تک هسته ای داشته است. عملکرد چند هسته ای در برخی از آزمایشات مشابه با چیپ A11 و حتی در مواردی پایین تر از آنست. البته نمرات گوشی های جدید ممکن است در آزمون های بعدی متفاوت باشد؛ علاوه براین مشخص نیست که کدام گوشی iPhone Xs مورد بررسی قرار گرفته است و تنها با نام “iPhone 11,6” در لیست ظاهر شده است.

جدای از بخش امتیازات، نتایج Geekbench جزئیات جدیدی در خصوص پردازنده A12 Bionic اپل را نشان میدهد. این تراشه دارای 6 هسته با فرکانس پردازش 2.49 گیگاهرتز است، در حالیکه چیپ A11 فرکانس 2.39 گیگاهرتز داشت. علاوه براین نتایج به ما می گوید که حداقل یکی از دو آیفون جدید دارای 4 گیگابایت حافظه رم خواهد بود و کش L1 بزرگتر 128 کیلوبایتی در مقایسه با 32 کیلوبایت خواهد داشت.

جالب است که در یکی از نتایج گیک بنچ آپدیت iOS 12.1 اشاره شده است که تا کنون نه در دست هیچ توسعه دهنده ای قرار گرفته است و نه نسخه بتایی از آن عرضه شده و خبری از عرضه عمومی آن هم نیست. البته از آنجاییکه گیک بنچ سابقه خوبی در زیاد کردن پیاز داغ در نتایج بنچمارک دارد، بعید نیست که این نتایج واقعی نباشند. با تمامی این اوصاف پیش بینی میشد که در چیپ ست جدید اپل شاهد ارتقاء بزرگی در مقایسه با نسل قبل آن نباشیم. با این حال ما کماکان تا زمان عرضه بنچمارک های دیگر آن صبر می کنیم تا بتوانیم با اطمینان در رابطه با آن صحبت کنیم.