اجازه انتشار ویژگی های مخفی کارت گرافیک ها RTX Founders Edition صادر شد
1 min read

اجازه انتشار ویژگی های مخفی کارت گرافیک ها RTX Founders Edition صادر شد

انویدیا تا پیش از معرفی رسمی، و در هنگام معرفی رسمی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX، تلویحا به قابلیت های بالا اورکلاک در این محصولات اشاره کرد. اینک، پس از نزدیک به 3 هفته از معرفی رسمی این کارت گرافیک ها، اسناد، مدارک و اسلاید های بیشتری در این زمینه منتشر شده است که تائید انویدیا را در پی دارد.

در معماری Turing، انویدیا تمام توان خود را به کار گرفته است تا چندین هدف را به صورت همزمان به جلو ببرد؛

  • افزایش قابلیت اورکلاک با کنترل توان حرارتی
  • تزریق کردن ویژگی هوش مصنوعی (AI) با ترکیب 3 هسته
  • استفاده از قابلیت Real Time Ray Tracing با هسته های RT و Tensor
  • افزایش پرفورمنس بین 30~40 درصد در بخش رندرینگ ساده به نسبت نسل قبل و بازی های 4K/VR

با توجه به بخش مرکزی این مطلب، به سراغ ویژگی های اورکلاک می رویم. قابلیت افزایش سیکل توان مصرفی/حرارتی (TDP) در این معماری، به بیشینه 55 وات می رسد؛ بد نیست بدانید که این مقدار در کارت گرافیک GTX 1080 در حدود 20 وات بود. در نتیجه پتانسیل اورکلاک در این محصولات بسیار بیشتر از نسل پیشین، Pascal، است. انویدیا با کمک شرکای خود، اورکلاک در یک کلیک را مجددا راه اندازی کرده است.

به طور حتم دیده اید که در کارت گرافیک های RTX Founders Edition، از 2 عدد فن استفاده شده است؛ این مسئله با توجه به افزایش توان، عملکرد و ویژگی اورکلاک در این محصولات است تا ضمن تهویه بهبود یافته در زمان اورکلاک، نویز صوتی کمتری ایجاد شود. این شرکت تائید کرده است که این خنک کننده جدید افزون سکوت بیشتر تا 5 برابر، می تواند دمای کارت گرافیک را بین 15 الی 20 درجه سانتی گراد کاهش دهد.