سرویس Inbox گوگل سال آینده به کار خود پایان خواهد داد

گوگل تایید کرد که سرویس آزمایشی ایمیل آن، یعنی Inbox، سال آینده غیر فعال خواهد شد.

حساب کاربری Inbox گوگل با انتشار توییت زیر در توییتر از پایان کار این سرویس در سال آینده خبر داد.

"در طول چهار سال اخیر شما به ما کمک کردید تا ایمیل را به چیز بهتری تبدیل کنیم. ما Inbox معروف را به راه اندازی کردیم که به عبور کاربران ما از یک میلیارد نفر بسیار کمک کرد. ممنون هستیم؛ ما در مارچ 2019 از Inbox خداحافظی خواهیم کرد و بر روی جیمیل تمرکز خواهیم کرد."

این سرویس در اکتبر 2014 کار خود را شروع کرد اما تا تاریخ می 2015 به صورت سراسری ارائه نشد. Inbox به عنوان جایی طراحی شده بود تا گوگل ویژگی‌های جدید خود را در آن آزمایش کند. ویژگی‌هایی مانند سازماندهی پیام‌ها بر اساس دسته‌بندی آنها، دکمه Undo Send، ادغام کار و همگام سازی تقویم در آن گنجانده شده بود.

در طول سال‌ها ویژگی‌های اصلی Inbox به جیمیل انتقال داده شد. گوگل می‌گوید در طول ماه‌های آینده سایر ویژگی‌ها نیز به جیمیل منتقل خواهند شد.

جیمیل هم اکنون بیش از یک میلیاد کاربر فعال دارد. درواقع این سرویس به عنوان برجسته‌ترین سرویس ایمیل در جهان شناخته می‌شود.

در همین حال شما هنوز قادر به دیدن Inbox خواهید بود؛ این سرویس تا مارچ 2019 بسته نخواهد شد. اما ثطعا این پایان کار Inbox به عنوان یک جایگزین اول شخص خواهد بود. تمام کاربران لازم است که به جیمیل اصلی خود برگردند که همه ویژگی‌ها و امکانات Inbox را دارا خواهد بود برگردند و یا از یک برنامه جانبی دیگر که از حساب گوگل پشتیبانی می کند، استفاده کنند.