رئیس فراکسیون مبارزه با فساد: ادعای سایپا در ورود 700 هزار کاربر در زمان ثبت‌نام را بررسی کنید

در اوایل شهریور ماه بود که شرایط پیش فروش محصولات ساپیا اعلام شد. این شرکت خودروسازی اعلام کرد که از چهارشنبه 14 شهریور ساعت 10 صبح، پیش فروش محصولات آغاز خواهد شد. اما این عملیات به عجیب ترین شکل ممکن آغاز شد و ادامه پیدا کرد. در همان لحظه آغاز پیش فروش، بخش خرید اینترنتی از دسترس خارج می شد و کاربران اعلام می شد که 15 دقیقه دیگر مجدداً تلاش کنند.

سایپا در در پاسخ به اعتراض کاربران در خصوص نحوه پیش فروش محصولات اعلام کرد: از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه حدود 6 میلیون نفر سایت را مشاهده و در آنِ واحد 700 هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبت شده‌اند که ثبت نام این میزان تقاضا اصلاً امکان پذیر نیست.

پس از آن اعلام شد که برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است به نحوی که سایت هر15 دقیقه 10 ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. حالا امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه ای به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار بررسی ادعای مدیرعامل سایپا، مبنی بر ورود لحظه ای 700 هزار کاربر در برنامه ثبت نام خودرو شده است. در این نامه عنوان شده است:

با احترام به استحضار می رساند اخیراً مدیرعامل محترم شرکت خودروسازی سایپا مدعی ورود لحظه‌ای 700 هزار نفر از کاربران در حین ثبت نام برای پیش فروش خودرو به سایت فروش این شرکت بوده اند؛ لذا شایسته است در اسرع وقت نسبت به بررسی صحت این موضوع اقدام فرمایید و نتیجه را جهت رسیدگی به این ادعا به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس ارسال فرمایید.