روشن کردن حالت ذخیره‌ باتری دستگاه‌‌ های اندروید پای توسط گوگل از راه دور

گوگل در ماه آگوست اندروید 9 پای را معرفی کرد و آن را به همراه گوشی هوشمند پیکسل خود منتشر کرد. اندروید پای ویژگی های جدید بسیاری مانند عناصر جدید جهت‌یابی حرکتی، تنظیمات سریع دوباره طراحی شده و خیلی چیز‌های دیگر را به همراه خود آورده‌ است.

بر طبق انتظار‌ها، هوش مصنوعی به خوبی در این سیستم عامل به کار رفته است و قابلیت‌هایی مانند واکنش اپلیکیشن‌ها و سازگاری نورصفحه را امکان پذیر می‌کند که توسط آن‌ها گوشی از عملکرد و رفتار شما الگو برداری می‌کند و خود را با آن‌ها تطبیق می دهد. یکی دیگر از این ویژگی‌ها، سازگاری باتری می باشد که از نحوه استفاده شما از اپلیکیشن‌ها الگو برداری می‌کند و با اعمال اولویت بندی بر روی مصرف باتری، باعث بهبود عمر باتری می‌شود.

اگرچه زمانی که کاربران به استفاده از اندروید پای پرداختند، متوجه شدند که ذخیره کننده باتری، ویژگی‌ای که در زمان کم بودن شارژ باتری شما فعال می‌شود تا باعث حفظ عمر باتری شود، بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی با کمبود باتری مواجه است یا نه، شروع به کار می‌کند و اصلا به صورت هوش مصنوعی عمل نمی‌کند؛ مشخص شد که گوگل از راه دور به اشتباه این ویژگی را فعال کرده است؛ در حالی که قرار بوده این امکان به عنوان یک آزمایش داخلی فقط برای تعداد محدودی از کاربران اعمال شود، همه چیز طبق برنامه پیش نرفته و این ویژگی برای بسیاری از کاربران فعال شده است.

گوگل در اکانت رسمی پیکسل در Reddit تایید کرد که این گزینه یک ویژگی آزمایشی برای حالت ذخیره باتری بوده است که به صورت تصادفی بر روی تعداد زیادی از کاربران، بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده بود، اعمال شده است و البته این تنظیم دیگر در آینده اعمال نخواهد شد.

بله؛ یک ویژگی آزمایشی داخلی اینطور می‌تواند بر روی تنظیمات دستگاه افراد تاثیر بگذارد، صرف نظر از اینکه آن‌ها از پیکسل استفاده می‌کنند و یا اینکه از نسخه‌های بتا مانند وان پلاس 6 و یا نوکیا 7 پلاس استفاده می‌کنند. همانطور که انتظار می‌رفت، کاربران از این مسئله رضایت نداشته و خواستار توضیح در این‌باره شده‌اند.

اگرچه کمپانی درباره این موضوع معذرت خواهی کرد، اما هیچگونه توضیحی نداد که چگونه این ویژگی آزمایشی می‌تواند تنظیمات داخلی تلفن‌ کاربران را بدون هیچگونه نشانه‌ای تغییر دهد؛ و همچنین خطاهایی مانند این نگرانی را ایجاد می‌کند که یک گوشی هوشمند تا چه اندازه می‌تواند توسط سازنده خود از راه دور مورد کنترل قرار بگیرد.