کارت‌های حافظه جان سخت سونی

خرید محصولات الکترونیکی هزینه بردار است، اگرچه هر چه این محصولات با تقاضای بیشتری مواجه شوند، عرضه آنها نیز بیشتر شده و در نتیجه قیمت آنها نیز کاهش می یابد. اما در هر صورت خرید محصولات رده بالا همیشه سرمایه بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل بعد از خرید تجهیزات از آنها مراقبت بیشتری به عمل میاوریم. سونی به همین دلیل تصمیم گرفته تا سری جدید کارت های حافظه SD خود را با نام Tough معرفی شده اند، مقاوم در برابر هر گونه آسیبی از قبل گرد و غبار، کثیفی، آب و … طراحی کند.

اگرچه طراحی جدید این کارت های حافظه باعث شده در برابر خم شدگی و شکستن مقاوم باشند، اما این عمل با حذف کردن دکمه کشویی محافظت اطلاعات به دست آمده است. کارت های حافظه جدید سونی در برابر سقوط از ارتفاع 5 متری، گرد و غبار و آب مقاوم هستند و موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده اند. علاوه بر این کارت های جدید در برابر پرتوهای اشعه X هم مقاوم هستند و اگر در معرض این اشعه قرار بگیرند اطلاعات داخل آنها آسیبی نخواهد دید، هر چند بعید به نظر میرسد که در واقعیت چنین اتفاقی رخ دهد.

جدای از مقاومت بالای این کارت حافظه، سونی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آنها را نیز بهبود بخشیده است و به میزان 299 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن و 300 مگابایت بر ثانیه برای خواندن رسانده است. حتی سونی برای اینکه کاربران از سلامت کارت حافظه های سری Tough خود اطمینان حاصل کنند نرم افزاری مخصوص تست سلامت این تجهیزات نیز ارائه کرده است. کارت حافظه های جدید سری Tough سونی از ماه اکتبر و با قیمت 72 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. مشخصات فنی خوب این SD کارت ها می تواند آن را به انتخاب مناسبی برای عکاسان تبدیل کند و از سوی دیگر کیفیت ساخت مقاوم آنها نیز می تواند فاکتور مهمی برای عکاسان طبیعت که در شرایط محیطی سخت عکاسی می کنند، بسیار کاربردی باشد.