سه گانه گلکسی اس 10 از تغییرات قابل توجه در طراحی برخوردار است
1 min read

سه گانه گلکسی اس 10 از تغییرات قابل توجه در طراحی برخوردار است

اخبار لازم در مورد گلکسی نوت 9، جدیدترین گوشی پرچمدار شرکت سامسونگ را شنیده ایم و حالا وقت آن است تمرکز خود را روی نسل بعدی پرچمداران این کمپانی، یعنی سری گلکسی اس 10 بگذاریم. با قرار نگرفتن برخی ویژگی های مورد انتظار مانند سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گلکسی نوت 9، پرچمدار بعدی سامسونگ میتواند ویژگی های مختلفی را برای اولین بار در گوشی های این کمپانی در خود جای دهد. بنابراین طبیعی است که انتظارات از گلکسی اس 10 زیاد باشد و انتظار برای معرفی این دستگاه بکشید. بر خلاف اکثر پیش بینی ها که به تغییر ناچیز در طراحی گلکسی اس 10 نسبت به نسل قبل اشاره داشته اند، تعدادی گزارش مدعی شدند سامسونگ، گلکسی اس 10 را با تغییرات قابل توجهی از نظر طراحی معرفی میکند. این موضوع قطعی به نظر میرسد چرا که مدیرعامل اجرایی سامسونگ هم این گفته را تائید کرده است.

مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ اوایل همین هفته مصاحبه ای را با یک رسانه چینی انجام داده است و صریحا اعلام کرده است که پرچمداران بعدی سامسونگ تغییرات مهم و محسوسی را از نظر ظاهری به خود خواهند دید. این تغییرات در قیاس با سری گلکسی اس 9 و نوت 9 سنجیده شده اند بنابراین میتوانیم گلکسی اس 10 را با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به جدیدترین پرچمداران سامسونگ شاهد باشیم. متاسفانه مدیرعامل سامسونگ موبایل از ارائه جزئیات در مورد تغییرات زبان طراحی گلکسی اس 10 خودداری کرده است.

در بخش دیگری از تغییرات ظاهری گلکسی اس 10، مدیرعامل سامسونگ مشخص کرده است که گلکسی اس 10 دارای گزینه های رنگی بسیار جذابی خواهد بود. احتمالا یکی از گزینه های رنگی پرچمدار بعدی سامسونگ الهام گرفته شده از جدیدترین پرچمداران هواوی (پی 20) خواهد بود که مطمئنا مورد استقبال طرفداران سامسونگ قرار خواهد گرفت. اطلاعات جدید در مورد گزینه های رنگی پرچمداران نسل بعد سامسونگ به 9 گزینه رنگی گلکسی اس 10 اشاره دارند که یکی از گزینه های رنگی، سبز زمردی خواهد بود که سامسونگ گلکسی اس 6 اج را در سال 2015 با چنین رنگی روانه بازار کرد.

از دیگر اطلاعاتی که تا به امروز در مورد گلکسی اس 10 شایعه شده است، میتوان به یکی از مهم ترین آنها، یعنی برخورداری از 5 دوربین به صورت کلی اشاره کرد که دوربین اصلی از سه لنز و دوربین جلو از دو لنز تشکیل شده است. هر چند امکان برخورداری گلکسی اس 10 از دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی تکی نیز وجود دارد. در بخش پردازشگر نیز احتمالا هر سه مدل گلکسی اس 10 از چیپست اگزینوس 9820 برخوردار باشد. در حال حاضر انتظار میرود سامسونگ در MWC 2019 در ماه فوریه گلکسی اس 10 را معرفی کند. اگر این چنین باشد، این پرچمدار در اواسط ماه مارس وارد بازار خواهد شد. از نظر قیمت گذاری نیز گلکسی اس 10 برای رقابت مستقیم با آیفون Xs و گلکسی اس 10 پلاس با Xs Max به میدان خواهد آمد. نسخه ای ارزان قیمت از گلکسی اس 10 نیز رقیبی برای آیفون XR اپل خواهد بود.