سونی از Xperia XZ3، پرچمدار جدیدش رونمایی کرد
1 min read

سونی از Xperia XZ3، پرچمدار جدیدش رونمایی کرد

همانطور که انتظار میرفت، سونی امروز و در جریان برگزار کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2018 برلین از پرچمدار جدید خود، Xperia XZ3 رونمایی کرد. پرچمدار جدید ژاپنی ها دارای صفحه نمایش 6 اینچی OLED این گوشی دارای رزولوشن 1440×2880 پیکسل (QHD+) با نسبت ابعاد 18:9 می باشد و از قابلیت HDR و پردازش تصویر براویا پیشتیبانی می کند و سطح روشنایی، کنتراست و دامنه رنگی آن به ادعای کمپانی مثال زدنی نیست. این گوشی اولین محصول سونی موبایل با همکاری تیم براویا TV است. این نمایشگر به نظر جذاب می آید و نسبت نمایشگر بدنه در مقایسه با نسل قبلی کمی بیشتر شده است. نمایشگر خمیده این گوشی دارای گوشه های گرد می باشد.

Xperia XZ3 دارای ابعاد 158x73x9.9 میلیمتر است و 193 گرم وزن دارد. این گوشی دارای گواهینامه های IP65/68 نیز می باشد. از نظر جنس بدنه این گوشی تفاوت خاصی با نسل قبلی خود نداشته و در پشت و جلو دارای پنل شیشه با گوریلا گلکسی 5 می باشد، لبه های گوشی ها با قاب فلزی پوشیده شده است. البته ضخامت گوشی اندکی کمتر از XZ2 اسا و این به دلیل طراحی شیب دار لبه های آن می باشد. Xperia XZ3 بسیار از مشخصات نسل قبلی خود را قرض گرفته است که از جمله آنها می تواند به چیپ ست اسنپدراگون 845، همراه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش اشاره کرد. دوربین 19 مگاپیکسلی این گوشی دارای گشادگی دیافراگم f/2.0 است و از قابلیت های آن Motion Eye، تشخیص فاز فوکس خودکار، فوکس خودکار لیزی، فیلمبرداری صحنه آهسته 1080p، فیلمبرداری زمان واقعی 4K HDR می باشد. دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسلی و با گشادگی دیافراگم f/1.9 با فوکس خودکار می باشد. دوربین گوشی پرچمدار سونی از قابلیت Smart Launch بهره میبرد. بدین ترتیب که زمانی که شما قصد استفاده از دوربین را داشته باشید به صورت خودکار برنامه دوربین اجرا می شود.

در قسمت بالا و پایین نمایشگر بلندگوهای استریو S-Force با بهبود 20 درصدی کیفیت صدا تجربه شنیداری بی نظیری را برای کاربران به همراه خواهند داشت. این بلندگوها از سیستم Dynamic Vibration پشتیبانی خواهند کرد. قابلیت جدید دیگری که برای اولین بار در گوشی Xparia XZ3 آن را مشاهده خواهیم کرد Side Sense است که با ضربه به لبه گوشی دستور العمل هایی در آن اجرا خواهد شد. که البته این ویژگی به لطف هوش مصنوعی دارای امکانات جالبی مانند به روز شدن روز و تاریخ و… خواهد بود.

باتری Xparia XZ3 دارای ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت است و از تکنولوژی Qnovo پشتیبانی می کند. از دیگر امکانات این گوشی می توان به NFC، بلوتوث 5.0، وایفای dual-band و حسگر اثر انگشت در پشت گوشی اشاره کرد. سونی Xperia XZ3 با اندروید 9.0 پای در درون جعبه و با قیمت 899 دلار از 24 سپتامبر (2 مهر ماه) پیش فروش و از 17 اکتبر (25 مهر ماه) در بازار عرضه خواهد کرد.

نظر شما در خصوص پرچمدار جدید سونی چیست؟ آیا این گوشی آماده مبارزه با رقیبان قدرتمند خود می باشد یا خیر؟