حذف پیغام بازدارنده نصب مرورگر جانبی در نسخه جدید ویندوز 10
1 min read

حذف پیغام بازدارنده نصب مرورگر جانبی در نسخه جدید ویندوز 10

کمپانی‌هایی که مرورگرهای مخصوص خود را ارائه می‌دهند، همواره زمان و هزینه زیادی برای تبلیغات آن صرف کرده و به بیان ویژگی‌های آن در زمینه‌هایی مانند امنیت، سرعت، رابط کاربری و از این قبیل می‌پردازند. اما اخیراً مایکروسافت روشی نامعقول را برای افزایش محبوبیت مرورگر خود، یعنی مایکروسافت اج، آزمایش کرد که سریعاً با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد.

چند روز پیش، این غول دنیای تکنولوژی یک ویژگی جدید را در ویندوز 10 آزمایش کرد که سعی داشت کاربران را از نصب یک مرورگر جانبی منصرف کند. حاصل از این حرکت چیزی جز واکنش‌های منفی از سوی کاربران و کمپانی‌های رقیب نبود.

مایکروسافت بعد از دریافت این واکنش‌های منفی از سوی کاربران، تصمیم گرفت این ویژگی که به صورت زیرکانه به کاربران پیغام می‌داد مرورگرهایی مانند کروم، اپرا، سافاری، فایرفاکس و سایر مرورگرها را نصب نکنند؛ زیرا هم‌اکنون اج در ویندوز 10 سریع‌تر و امن‌تر از آن‌ها است.

این پیغام حالا دیگر در نسخه Build 17760 ویندوز 10 که توسط مایکروسافت منتشر شده‌است، دیده نمی‌شود. در نسخه قبلی یک دیالوگ باکس در هنگام نصب یک مرورگر جانبی با دو گزینه "باز کردن مایکروسافت اج" و "نصب کردن به هر طریق" در مقابل کاربر ظاهر می‌شد.

مایکروسافت در توجه به سیل نظرهای خشمگین کاربران نسبت به این ویژگی آزمایشی بسیار سریع عمل کرد. اما این حرکت این کمپانی برای افزایش محبوبیت خود از این راه، درحالی که همچنان آن را پشت سر کروم و فایرفاکس می‌بیند، به نوعی حرکتی ناامیدانه تلقی می‌شود. در واقع کاربران انتظار دارند به جای این‌که در مورد سرعت و امنیت یک مرورگر در یک پنجره خطا به آن‌ها یک متن نمایش داده شود، عملاً این ویژگی‌ها را حس کنند و خود مرورگر محبوب خود را انتخاب کنند.