EQ S نام سدان الکتریکی آینده مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز پیشتر نسخه تولیدی شاسی بلند کانسپت EQ C را معرفی کرد و با بازخوردهای مثبتی رو به رو شد. به تازگی Autocar گزارش داده که شرکت دایملر و مرسدس بنز روی یک سدان الکتریکی قدرتمندی به نام EQ S مشغول کار هستند. مدلی که از سری خودروهای EQ محسوب شده و باید انتظار فناوری های مدرن و محدوده حرکتی بالایی داشت.

جزئیات کافی از EQ S در دست نیست اما گفته می شود از موتورهای دوگانه مشابه EQ C با قدرت 402 اسب بخار بهره می برد و مدل به عنوان پروژه جدید مرسدس بنز در کارخانه Sindelfingen اشتوتگارت دایملر تحت توسعه قرار دارد.

از آنجایی شاسی بلند الکتریکی EQ C تابستان سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد و تولید آن نیز از تابستان آینده شروع می شود، انتظار داریم تا سال 2020 شاهد سدان الکتریکی لوکس مرسدس به نام EQ S باشیم.

پیشتر کانسپت های مختلفی از برند EQ مرسدس بنز معرفی شده و انتظار می رود بیشتر آنها نسخه تولیدی پیدا کرده و در دهه بعدی تمامی خودروها معرفی و عرضه شوند. با نزدیک شدن به پایان دهه نمی توان شاهد مدل دیگری از EQ در سال های باقی مانده بود.

بلکه مرسدس با قدرت روی پروژه های آینده مشغول کار است تا دیگر نسخه های سری EQ را با ویژگی های بهتر و طراحی جذاب تر همراه سازد. دیگر مدلی که باید از این سری شاهد باشیم EQ A نام دارد. همانطور که از نام مدل پیداست یک خودرو کامپکت و اقتصادی الکتریکی که از طراحی مشابه سری EQ بهره می برد و مشخصات قابل توجهی برای آن در نظر گرفته می شود.

این سه مدل تنها بخش کوچکی از پروژه EQ مرسدس بنز است. مرسدس به دنبال معرفی مدل های EQ Power و EQ Boost هم است اما اطلاعات دقیقی از آنها در دست نیست. به دنبال معرفی EQ C، EQ S و EQ A باید در آینده شاهد معرفی رقیب تسلا مدل 3 با پلتفرم GLB باشیم. به هر حال جزئیات کافی در دست نیست و باید منتظر آینده بود.