کلید امنیتی فیزیکی گوگل در بازار عرضه شد
1 min read

کلید امنیتی فیزیکی گوگل در بازار عرضه شد

از امروز کلید امنیتی Titan از گوگل به بازار عرضه شد و این محصول با یک کیت کامل به قیمت 50 دلار ارائه خواهد شد. این کیت شامل یک کلید USB، یک کلید بلوتوث و اتصالات مختلف دیگر است. این کلید امنیتی در ماه ژوئیه به طور رسمی معرفی شد و در همان زمان برای مشتریان Google Cloud در دسترس قرار گرفت. در واقع این کیت امنیتی برای تایید هویت ورود از طریق بلوتوث، USB و اتصالات دیگر ارائه شده است و برای محافظت از حساب های کاربری کاربران عملکرد بسیار خوبی دارد.

اکنون این محصول به عنوان یک سرویس امنیتی برای فیس بوک، Dropbox و Github نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از حساب های گوگل نیز محافظت خواهد کرد. این کلید امنیتی از حملات فیشینگ جلوگیری خواهد کرد و امنیت مورد نیاز کاربران را فراهم می کند. در ابتدا این طرح برای افزایش امنیت سرویس های گوگل طراحی شد اما کم کم گسترش یافت و نظر بسیاری از کمپانی های دیگر را نیز به خود جلب کرد. اکنون سرویس هایی غیر از گوگل نیز از این کلید امنیتی پشتیبانی می کنند.

کریستین براند، مدیر کل محصولات ابری گوگل اشاره کرد که این محصول در واقع یک تراشه ی سخت افزاری است که در برابر حملات فیزیکی و سایبری از مقاومت بالایی برخوردار است. اکنون این محصول امنیتی گوگل به بازار عرضه شده است و کاربران می توانند برای فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای و حفاظت از داده ها آن را خریداری نمایند.