گوگل از رابط کاربری بروزرسانی شده Wear OS رونمایی کرد
1 min read

گوگل از رابط کاربری بروزرسانی شده Wear OS رونمایی کرد

گوگل از چند ماه پیش تصمیم به خانه تکانی Wear OS، سیستم عامل گجت های پوشیدنی خود که قبلا با نام Android Wear شناخته میشود گرفت و بروزرسانی های مختلفی را را برای این پلتفرم منتشر کرد. گفته میشود علت اصلی این اقدامات این است که گوگل قصد دارد ساعت های هوشمند اختصاصی خود را که پیکسل واچ نامیده میشوند معرفی کند. این اتفاق احتمالا در تاریخ 9 رویداد همزمان با رونمایی از نسل جدید گوشی های پیکسل رخ خواهد داد. اکنون غول جستجوی جهان Wear OS را با طراحی نو و ظاهری تازه معرفی کرده است که ساده گرایی و اثربخشی آن به واسطه تصاویر متحرکی که گوگل از آن منتشر کرده کاملا مشخص است. در ادامه نگاهی به این تصاویر متحرک که هر یک قسمتی از رابط کاربری جدید Wear OS را نشان میدهد خواهیم داشت.

Google reveals Wear OS interface updates. This is how the Pixel Watch software will look

  • اعلانات و پاسخگویی سریع

بر خلاف گوشی های هوشمند که اعلانات در بالای گوشی نمایش داده میشوند و نوار اعلانات از آنها به پائین کشیده میشود، در Wear OS و ساعت های هوشمند مجهز به این سیستم عامل، برای مشاهده اعلانات لازم است از سمت پائین صفحه نمایش به سمت بالا سوایپ کرد تا به پیام های جدید خود دسترسی پیدا کنید. اگر در این قسمت بر روی یکی از پیام ها لمس کنید، میتوانید با قابلیت "پاسخ هوشمند" که به هوش مصنوعی مجهز است، پاسخی سریع ارسال کنید. برای خواندن دیگر پیام های جدید لازم نیست از داخل یک پیامی که در حال خواندن آن هستید خارج شوید، بلکه کافیست به سمت پائین پیمایش کنید و بی وقفه به خواندن پیام های جدید خود ادامه دهید.

Google reveals Wear OS interface updates. This is how the Pixel Watch software will look

  • گزینه های دسترسی سریع در بالا قرار گرفته اند

درست با حرکتی که در گوشی های هوشمند موجب پائین آوردن نوار اعلانات میشوید و به گزینه های پرکاربری مثل وای فای، دیتای موبایل، بلوتوث و غیره دسترسی پیدا میکنید، در Wear OS جدید هم با همین حرکت به کاربردی ترین گزینه ها مانند گوگل پلی، Find My Phone، حالت ذخیره باتری و غیره دسترس پیدا خواهید کرد. همچنین آیکون های مرتبط با بلوتوث، سطح باتری و حالت اتصال به شبکه نیز در همین بخش قابل رویت است.

Google reveals Wear OS interface updates. This is how the Pixel Watch software will look

  • گوگل اسیستنت!

راه پیدا کردن این ویژگی به Wear OS اتفاق عجیبی نیست. گوگل به شدت روی دستیار هوشمند خود تمرکز دارد و علاوه بر گوشی های هوشمند، حالا آن را وارد پلتفرم ساعت های هوشمند خود کرده است و سمت چپ نمایشگر به دستیار دیجیتالی باهوش اختصاص پیدا کرده است. در این صفحه اختصاصی اطلاعاتی بر پایه محل زندگی شما، فعالیت ها، زمان و برنامه های روزمره درج شده است. اطلاعات هواشناسی هم در این صفحه نمایش داده میشود و گوگل اسیستنت میتواند شما را از تغییر در زمان پرواز هواپیما آگاه سازد. احتمالا اسیستنت به مرور زمان خود را با نیازهای شما وفق خواهد داد تا مفیدتر واقع شود.

Google reveals Wear OS interface updates. This is how the Pixel Watch software will look

  • سلامتی، فقط یک سوایپ با شما فاصله دارد

یک گجت پوشیدنی طبیعتا باید شما را از نظر وضعیت سلامت بدنتان آگاه سازد. این کار در Wear OS بروزرسانی شده با سوایپ به سمت چپ انجام میشود و شما از این طریق به آمار سلامتی خود دست پیدا میکنید. تعداد ضربان قلب و مقدار حرکت شما مواردی هستند که گوگل بیشتر بر روی آنها تمرکز دارد و برای این منظور با جامعه قلب آمریکا و سازمان جهانی سلامت همکاری کرده است. همچنین در صفحه مربوط به سلامت Wear OS یک دکمه برای آغاز فوری یک فعالیت در نظر گرفته شده است.

  • زمان عرضه

حتما مشتاق این هستید که بدانید Wear OS جدید چه زمانی منتشر خواهد شد. طبق گفته گوگل، ویژگی های جدید در زمانی از ماه سپتامبر برای دستگاه های مجهز به Wear OS منتشر خواهد شد. هر چند ممکن است بسته به سیستم عامل گوشی یا منطقه این کار به تاخیر بیفتد.