افزایش زیرکانه میانگین قیمت آیفون‌ها، سال مالی 2019 اپل را دلچسب میکند

سه شنبه گذشته اپل در رویدادی جدیدترین نسل از آیفون های خود را در سه مدل رونمایی کرد که شامل یک مدل نسبتا ارزان قیمت و دو مدل رده بالا و گران قیمت بودند. حالا با این اتفاق تحلیلگران تمرکز خود را روی آیفون های جدید گذاشته اند و آنها و تاثیرشان روی اپل و آینده این کمپانی را از هر لحاظ مورد بررسی قرار میدهند. گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Loup Ventures نتایج جالبی را در پی داشته است که برای سرمایه گذاران و سهامداران کمپانی اپل خوشآیند است اما خبر خوبی برای طرفداران و خریداران آیفون ها وجود ندارد.

بررسی قیمت نه نسخه مختلف از آیفون های جدید نشان میدهد قیمت میانگین فروش این دستگاه ها در سال 2018 برابر با 745 دلار بوده که یک رکورد محسوب میشود و این فرصتی مناسب برای سال مالی 2019 شرکت اپل برای افزایش قیمت میانگین هر چه بیشتر آیفون ها است. قیمت میانگین آیفون ها همواره یکی از فاکتورهای مهم برای سهامداران بوده است پس با این اوصاف احتمال افزایش ارزش سهام اپل در سال آینده وجود دارد.

بر اساس محاسبات تحلیلگر Gene Munster، آیفون های اپل در حال حاضر با قیمتی بین 449 تا 1449 دلار در بازار وجود دارند که میانگین این شکاف قیمتی 765 دلار است که نسبت به میانگین قیمت آیفون های سال گذشته که برابر با 636 دلار (رنج قیمتی 349 تا 1149 دلار) بود، افزایش 20 درصدی را شامل شده است. به عبارت دیگر، عملکرد اپل در افزایش میانگین قیمت فروش آیفون ها بسیار زیرکانه بوده است. Munster طی یادداشتی در گزارش خود گفته است که: "اپل باری دیگر تسلط خود در قیمت گذاری را به نمایش گذاشته است."

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/09/4cast.png

حال تحلیلگران بر این باورند که سال مالی 2019 که از ماه آینده آغاز میشود، آیفون XR نسبتا ارزان قیمت که البته تا 26 اکتبر وارد بازار نخواهد شد، شکافی 38 درصدی از نظر میزان فروش با مدل های جدید رده بالا یعنی Xs و Xs Max ایجاد خواهد کرد. طبق پیش بینی ها، آیفون XR فروش بیشتری را نسبت به دو مدل دیگر خواهد داشت و دو OLED به ترتیب 12 و 9 درصد از میزان فروش آیفون ها را در سال مالی 2019 خواهد داشت. بنابراین سه آیفون جدید اپل در مجموع در سال مالی 2019 حدودا 59 درصد از کل فروش آیفون ها را شامل میشوند. به منظور مقایسه، سه آیفون جدید سال 2017 برای سال مالی 2018 حدودا 54 درصد از سهم فروش آیفون ها را در اختیار داشتند.

نظر تحلیلگران از زمانی که آیفون های جدید رونمایی شده اند، در مورد مجموع فروش این دستگاه ها در سال مالی 2019 تغییری نکرده است و همچنان معتقدند 225 میلیون دستگاه از سه مدل جدید در سال آینده به فروش برسند. اما در مورد مقدار فروش اپل واچ سری 4 پیش بینی خود را افزایش داده اند از 25 میلیون دستگاه، به 31 میلیون دستگاه تغییرش داده اند. به عقیده آنها، دو اقدام اپل باعث پیشتازی این کمپانی در صنعت گجت های پوشیدنی میشود که فاکتور اول، WatchKit است که توسعه برنامه را برای اپل واچ ها ساده تر کرده و دوم، بروزرسانی شدید سخت افزاری ساعت های هوشمند این کمپانی است.