فیسبوک در اندیشه استخدام یک مدیر سیاست‌های حقوق بشری
1 min read

فیسبوک در اندیشه استخدام یک مدیر سیاست‌های حقوق بشری

مواجهه با اتهامات حقوق بشری بر سر مسئله سوء استفاده دولت میانمار از پلتفرم فیسبوک در جهت سرکوب اقلیت مسلمان میانمار، این غول شبکه های اجتماعی را به این فکر وا داشت که یک مدیر سیاست‌های حقوق بشری استخدام کند.

فیسبوک طی یک پست در مورد این مسئله این‌گونه توضیح داده است:

"این مدیر جدید کمپانی به ترویج صلح و آزادی انسان‌ها کمک خواهد کرد و برای ساختن ارتباطاتی محکم تلاش‌ خواهد کرد؛ درحالی که همزمان به مقابله با افرادی خواهد پرداخت که آزادی بیان و حقوق بشر را تضعیف می‌کنند."

این کمپانی همچنین اضافه کرد:

"ما به دنبال یک مدیر با سیاست‌های حقوق بشری هستیم تا کمپانی ما را در جهت تلاش برای پیدا کردن نقض کنندگان حقوق بشر، چه در سطح غیر دولتی و چه در سطح دولتی متحد سازد."

بر طبق گفته فیسبوک، قوانین جدید شامل کار کردن با تیم تولید و بررسی محتوا خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که کمپانی در مسیر درستی در زمینه حقوق بشر قرار دارد.

این شخص جدید، نماینده فیسبوک در جوامع مدنی، دولت‌ها، سازمان‌ها و تشکیلات بین المللی خواهد بود. او همچنین نیازمند این است که سیاست‌های کمپانی را به سمت مقابله با نقض کنندگان حقوق بشر سوق دهد و مطمئن شود که فیسبوک فعالیت خود را زیر سایه احترام به حقوق بشر و اصول اخلاقی ادامه خواهد داد.

این مدیر آینده باید حداقل 12 سال تجربه کار در زمینه سیاست‌های عمومی، حقوق بشر، میانجی گری، آزادی بیان و تکنولوژی را داشته باشد. او همچنین باید در زمینه سیاست عمومی، روابط خارجه و یا حقوق دارای مدرک سطح بالایی باشد.