تاخیر آیفون XR تا اکتبر مشخص شد
1 min read

تاخیر آیفون XR تا اکتبر مشخص شد

گوشی هوشمند آیفون XR اپل برخلاف دو مدل XS به جای پنل صفحه نمایش اولد از پنل LCD برخوردار است. گوشی هوشمندی که 19 اکتبر پیش خرید آن آغاز شده و از 26 اکتبر راهی بازار می شود. اما چه چیزی باعث شد اپل تاخیری برای آیفون XR رده پایین تر در نظر گیرد. Ryan Reith یکی از مدیران ارشد IDC که به عنوان موسسه تحقیقاتی گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه ها شناخته می شود، طی گفتگویی با وب سایت The Verge دلیل را بیان داشت.

او گفته است احتمالا اپل به دلایل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نمی تواند تا اکتبر آیفون XR را عرضه کند. Reith می گوید این اسمارتفون به دلیل مسئله نرم افزاری و همچنین مسئله سخت افزاری با تاخیری همراه شد. زیرا نخستین بار است که اپل صفحه نمایش LCD را با طراحی ناچ همراه می سازد و از این رو مشکلاتی در تولید این گوشی هوشمند وجود داشته که باید برطرف شود.

Ben Stanton تحلیلگر ارشد Canalys نیز اظهار نظری درباره تاخیر آیفون XR داشت. او بیان کرد اپل به دلایلی XR را تاخیر داده که مسئله محدودیت تولید صفحه نمایش LCD وجود دارد. موضوعی که موجب شده اپل نتواند متناسب با تقاضا ظرفیت تولید بالایی برای آیفون XR داشته باشد.

Reith نیز افزود اپل قادر نیست حجم بالایی از پنل LCD را دریافت کند زیرا با سازنده این پنل دچار مشکلی شده است. Ryan Reith می گوید مدتی تولید این پنل در جریان بود اما به دلیل عدم برخورداری از کیفیت مطلوب، تولید آن متوقف شد. به همین دلیل اپل نیاز داشت زمان بیشتری به تولید LCD موردنیاز آیفون XR صرف کند و تاخیر این گوشی هوشمند اقتصادی را به دنبال داشت.

آیفون XR در اواخر اکتبر با قیمت پایه 750 دلار و در شش رنگ عرضه خواهد شد.