امکان استفاده از نمایشگر‌های OLED الجی در آیفون‌های جدید
1 min read

امکان استفاده از نمایشگر‌های OLED الجی در آیفون‌های جدید

اپل برای اولین بار نمایشگر OLED را سال گذشته در آخرین آیفون ایکس جایگزین LCD کرد و سامسونگ نیز سازنده انحصاری این کمپانی برای تولید OLED بود. امسال نیز اپل استفاده از OLED را گسترش داده است اما مطبوعات کره‌ای گزارش می‌دهند که سامسونگ دیگر سازنده انحصاری OLEDهای اپل نمی باشد. همچنین گزارش شده است که پنل‌های OLED الجی در دستگاه‌های اپل به کار خواهند رفت؛ بنابراین هردو پنل‌های OLED سامسونگ و الجی در آیفون‌های امسال دیده خواهند شد.

سامسونگ در طول این مدت تنها سازنده پنل‌های OLED مطابق با نیازهای سامسونگ بود و بدون شک پنل‌های آن بهترین در دنیا هستند؛ در نتیجه شگفت‌آور نبود که اپل از این کمپانی کره‌ای در ساخت آیفون‌های خود کمک بگیرد. از طرفی دیگر، الجی در آن زمان به‌ تازگی در حال ارائه پنل‌های OLED برای موبایل، بعد از سال‌ها ارائه تلویزیون‌های OLED بود. آخرین اقدام این کمپانی در جهت ارائه پنل‌های OLED برای موبایل، با گوشی‌هایی مانند الجی جی فلکس با موفقیت همراه نشد.

در سال 2017 هم الجی کیفیت لازم برای ارائه محصولات خود به اپل را دارا نبود. حتی سوالاتی در این زمینه مطرح شده است که آیا نسل ششم جدید محصولات OLED این کمپانی با استاندارد‌های اپل خوانایی دارند یا خیر. این مسئله باعث شد که اپل محتاج سامسونگ باقی بماند که می‌تواند باعث ایجاد هزینه بیشتر برای اپل شود.

نمایشگر معمولاً گران‌ترین قسمت یک گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید و همانطور که می‌بینید، در بین آیفون‌های جدید، گران قیمت‌ترین آن قیمت 1000 دلاری را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته، الجی، V30 را با یک پنل OLED داخلی ارائه کرد. این نمایشگر به طور گسترده درباره بافت ناسازگار و تکثیر رنگ ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. الجی در پنل‌های آن‌ها از پیکسل 2XL استفاده کرد که به مراتب بهتر است؛ اما کاربران در هنگام استفاده شکایاتی در مورد تغییر رنگ در نقاط خاموش و رنگ‌های خاموش داشتند. گوگل در پخش ساخت OLED الجی سرمایه گذاری کرده است و انتظار می‌‌رود که الجی در این قسمت پیشرفت کند اما آزمون اصلی الجی در رابطه با اپل است، در واقع اگر الجی بتواند نیاز‌های اپل را برآورده کند، پیشرفت خود را در زمینه ساخت پنل‌های OLED نشان می‌دهد.

اگر اپل قصد استفاده از پنل‌های OLED الجی را داشته باشد، فقط در آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس این کار را انجام خواهد داد، گوشی‌هایی که هر دو نمایشگر OLED با یک ناچ در جلو و بالای صفحه را دارا هستند.

استفاده اپل از نمایشگرهای OLED الجی می‌تواند یک پیشرفت بزرگ برای الجی به حساب بیاید و این پیشرفت الجی بسیار به نفع بازار می‌باشد؛ زیرا سامسونگ با در اختیار داشتن 95درصد از بازار پنل‌های OLED تقریباً بازار را در انحصار خود دارد و ورود الجی به عنوان یک رقیب می‌تواند این انحصار را بشکند که باعث افزایش امکانات و حتی کاهش خدمات می‌شود.