www موقتاً در کروم ماندگار شد
1 min read

www موقتاً در کروم ماندگار شد

چندی پیش، گوگل اعلام کرده بود که در پی بالا بردن امنیت محیط وب با حذف URL است.

اما حالا برنامه بزرگ این کمپانی برای بازنگری درباره‌ی URL، بعد از اینکه مجبور شد به دلیل فشار زیاد کاربران "www" حذف شده از نوار آدرس کروم را بازگرداند، موقتا به تعویق افتاد. این کمپانی حالا بر طبق خواسته کاربران عمل می‌کند؛ اما ادعا کرده‌است که با انتشار کروم 70، دوباره تغییراتی را در این مرورگر اعمال خواهد کرد.

کسانی که مخالف این تغییر هستند می گویند که حذف "www" باعث سخت‌تر شدن شناسایی سایت‌های قانونی می شود و کاربران را در خطر کلاهبرداری‌های فیشینگ قرار می دهد؛ اما از طرف دیگر گوگل می‌گوید که یک آدرس اینترنتی خلاصه‌تر (بدون URLهای طولانی و متشکل از حروف و اعداد) شناسایی دامنه‌های قابل اعتماد را آسان‌تر می‌کند.

Emily Schecter، مدیر تولید گوگل کروم، در یک بلاگ پست در این باره می‌گوید:

"در کروم 69 ما تغییراتی را لحاظ کردیم که "www" و"m" از omnibox کروم حذف بشوند. بعد از انتقاد‌ها و واکنش‌های منفی نسبت به این تغییرات، ما تصمیم گرفتیم که آن‌‌ها را در کروم 69 کنسل کرده، موقتا از آن‌ها صرف نظر کنیم و موارد حذف شده را در نسخه دسکتاپ و اندروید کروم 69 بازگردانیم."

گوگل می‌گوید آن‌ها سعی نمی‌کنند که استاندارد سازی رفتار مرورگر‌ها با "www" و "m" را بجای درنظر گرفتن استاندارد‌های فنی، بر اساس اظهارات عمومی انجام دهند. با نشر کروم 70 گوگل بار دیگر "www" را حذف خواهد کرد ولی "m" همچنان باقی خواهد ماند.