کالیفرنیا در اندیشه راه‌اندازی ماهواره‌ خود برای تحت نظر گرفتن تغییرات جوی
1 min read

کالیفرنیا در اندیشه راه‌اندازی ماهواره‌ خود برای تحت نظر گرفتن تغییرات جوی

Jerry Brown، فرماندار کنونی کالیفرنیا می‌گوید که این ایالت برای راه‌اندازی یک ماهواره در فضا برای تحت نظر گرفتن تغییرات جوی اقدام خواهد کرد. وی این اظهارات را در اجلاس سراسری اقدامات آب و هوایی در سانفرانسیسکو بیان کرد.

Brown در پایان اجلاس گفت: "از آن‌جایی که تهدیدات زیست محیطی رو به رشد هستند و ما در خطر هستیم، پس ماهواره خود را راه‌اندازی می‌کنیم."

این اقدام پیشگامانه به دولت‌ها، کسب‌ و کارها و زمین‌ داران بسیار کمک می‌کند و با دقتی بی‌سابقه، جلوی انتشار آلاینده‌ها را خواهد گرفت.

لس‌آنجلس تایمز گزارش می‌دهد که این ایالت پروژه راه‌ اندازیماهواره را به کمک کمپانی Planet Labs، مستقر در سانفرانسیسکو، انجام خواهد داد. این کمپانی در سال 2010 توسط تعدادی از کارکنان سابق ناسا تشکیل شد. هدف اصلی راه‌اندازی این ماهواره، نظارت بر تشکیل آلاینده‌ها خواهد بود.

Robbie Schingler، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی می‌گوید که امیدوار است این ماهواره اطلاعات آموزنده‌ای در رابطه با مفید بودن استفاده از ماهواره برای نظارت و مبارزه با تغییرات جوی را فراهم آورد.

در حالی‌ که این ماهواره به عنوان یک کمک به مبارزه با تغییرات جوی در نظر گرفته شده است، اما ایالت با راه اندازی ماهواره‌های بیشتر درصورتی موافقت پروزه مشکلی نخواهد داشت. این مسئله درحالی است که Brown در سال 2019 دفتر خود را ترک خواهد کرد و همه چیز به جانشین وی بستگی دارد تا به پروژه راه‌ اندازی ماهواره ادامه دهد یا خیر؛ اگر فرماندار جدید از پروژه حمایت نکند، تقریباً عملی شدن آن غیرممکن خواهد بود.

با وجود حمایت کنونی از پروژه، راه‌ اندازی اولین ماهواره، چندین سال به طول خواهد انجامید. هم‌اکنون هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا، در حال کار بر روی گسترش و بهبود تکنولوژی و سیستم‌های مورد نیاز ماهواره است. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ماهواره، بعدها در همکاری با صندوق دفاع از محیط زیست در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

جالب است که بدانید این اولین باری نیست که Brown ایده راه اندازی ماهواره اختصاصی کالیفرنیا را بیان می‌کند. وی در سال 1970 پیشنهاد راه اندازی یک ماهواره را برای کمک به ارتباطات در مواقع اضطراری را بیان کرده بود. این پروژه هیچ‌وقت عملی نشد اما بر تمام دوران سیاسی Brown تأثیر گزار بود. او هرگز به طور کامل با لقب "فرماندار مهتاب" کنار نیامد، اما با چند بار انتخاب مجدد، ممکن است دیگر نیاز نباشد که با آن بجنگد.