اتهام‌ها علیه اسپاتیفای در زمینه تبعیض جنسیتی
1 min read

اتهام‌ها علیه اسپاتیفای در زمینه تبعیض جنسیتی

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه از تلاش‌های سازمان‌های مدنی برای برابری جنسیتی می‌شنویم. کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف همواره در تلاش هستند تا از راه‌های مختلف با تبعیض جنسیتی مبارزه و مانع از وجود آن حداقل در مجموعه خود شوند.

اما اخیراً خبرهایی منتشر شده است که رسانه پادکستینگ اسپاتیفای با اتهاماتی در زمینه تبعیض جنسیتی و عدم پرداخت حقوق برابر مواجه شده است. Hong Perez، مدیر فروش اسبق اسپاتیفای، این شکایت را در دادگاه عالی نیویورک به ثبت رسانده است.

این شکایت عنوان می‌کند که Brian Berner، رئیس بخش فروش اسپاتیفای در آمریکا، در سال‌های 2016 و 2017 به همراه گروهی متشکل از کارکنان فقط مرد به فستیوال فیلم Sundance رفته‌است.

Perez همچنین در این شکایت مدعی شده است که یکی از مدیران اسپاتیفای علی‌رقم درگیری با مسائلی در زمینه آزار جنسی، ترفیع رتبه گرفته‌است. وی همچنین اضافه کرد که کارکنان مرد در کمپانی نسبت به همتایان زن خود حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

اسپاتیفای در یک بیانیه در این رابطه توضیح داده است:

"در اسپاتیفای ما هیچ‌ گونه تبعیضی را در هیچ سطحی قبول نمی‌کنیم. درحالی‌که ما نمی‌توانیم وارد جزئیات مربوط به شکایت شویم، اما به صراحت اعلام می‌کنیم که این اتهامات بی پایه و اساس هستند."

Perez همچنین ادعا کرده است که بعد از تحت خطر قرار گرفتن Berner به دلیل قبول کردن بلیت‌های رایگان برای باغ مدیسون و مشکلات مربوط به یک معامله زیان‌آور در مارچ گذشته، او به اشتباه به عنوان مسئول و مقصر شناخته شد؛ Perez به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین رفتاری کمپانی اخراج شده بود

این اتفاق اخیر درباره‌ی اسپاتیفای بار دیگر نگرانی‌ها را در زمینه تبعیض در کمپانی‌های بزرگ افزایش می‌دهد؛ پیش از این در سال 2015 مایکروسافت یک شکایت در این زمینه از جانب یکی از کارکنان سابق خود دریافت کرده بود. در سال 2017 هم گوگل با اتهام عدم برابری حقوق مرد و زن رو به رو شده بود.