رونمایی از عجیب و غریب‌‌ترین وسیله نقلیه بدون سرنشین توسط رنو
1 min read

رونمایی از عجیب و غریب‌‌ترین وسیله نقلیه بدون سرنشین توسط رنو

بزرگ، ترسناک، عجیب‌ و غریب به نظر می‌رسد و برای ظاهر شدن پشت در خانه شما طراحی شده است؛ شرکت خودروسازی رنو چهارشنبه از خودروی خودران خود با نام EZ-Pro رونمایی کرد.

خودرویی متعلق به آینده که طراحی شده است تا غذایتان را شب‌ها دیروقت به خانه شما بیاورد و در طول روز بسته‌هایتان را در دفتر شما تحویل دهد

ربات بزرگ خاکستری که چرخ‌های مربعی شکل را به حرکت درمی‌آورد مفهومی است که متناسب با جاده‌ها در سال 2030 طراحی شده است. درحالی‌که EZ-Pro به راننده نیاز نخواهد داشت؛ کمک بزرگی در زمینه تدارکات و تحویل سفارشات آنلاین خواهد بود.

بیشتر وقت و انرژی خود را صرف تحویل بسته‌ها کند. البته یک جوی استیک نیز در خودرو طراحی شده است تا سرنشین در مواقع نیاز آن را کنترل کند.

با درهای کناری که مانند کامیون‌های غذا یا بستنی باز می‌شوند طراحی خودرو به نظر الهام گرفته از یک جعبه نهار می‌باشد. همچنین با توجه به طول 16 پایی و عرض 7 پایی، رنو ادعا می‌کند که این خودرو همچنان می‌تواند در بیشتر شهرهای اروپا حرکت کند.

خودروهای خودران معمولاً نورهای اطمینان‌بخش را شامل می‌شوند، بسیار راحت به نظر می‌رسند، دارای صندلی‌های راحتی و سایر امکانات برای راحت ساختن سواری برای سرنشین هستند؛ اما از طرف دیگر EZ-Pro به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار سودمند باشد.

کمپانی جنرال موتور نیز قصد دارد تا اوایل سال آینده، پای روباتیک را به جاده‌ها باز کند. همچنین شرکت فرانسوی Navya نیز هم اکنون فروش خودروهای بدون راننده را آغاز کرده است. اما رنو قصد دارد تا وسایل نقلیه مسافر‌بر خود را با استفاده از فناوری خودران تا سال 2020 به بازار ارائه کند.