تلویزیون 75 اینچی سامسونگ با فناوری خیره کننده Micro LED
1 min read

تلویزیون 75 اینچی سامسونگ با فناوری خیره کننده Micro LED

شرکت Samsung برای اولین بار تلویزیون های microLED را در اوایل امسال، با هدف استفاده در سالن های نمایش و تئاتر معرفی کرد که جایگزین ویدئو پروژکتورها خواهند بود. کمی بعد از راه اندازی اولین نمایشگرهای microLED در چند سالن در کره جنوبی، این شرکت به دنبال توسعه این فناوری در ابعاد کوچکتر رفت تا پای آن را به منازل باز کند.

اینک برخی رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند که این شرکت برای سال آتی، اولین تلویزیون های microLED را در ابعاد 75 اینچی راهی منازل خواهند کرد. در IFA 2018 شرکت های LG و Samsung هر دو از نمایشگر غول پیکر میکرو ال ای دی خود پرده برداری کردند؛ اما سامسونگ قصد دارد تا آنها را به اتاق نشیمن برده و پس از LCD و QLED، میکرو ال ای دی را به عنوان سومین تکنیک تولید به خدمت گیرد. این شرکت کره ای در این راستا با کمپانی PlayNitride همکاری می کند که بخش بزرگی از سهام آن در اختیار سامسونگ است.

شرکت PlayNitride به عنوان یک سازنده تایوانی، وظیفه تولید دیودهای miniLED را برای ساخت این تلویزیون ها، بر عهده دارد. نخستین تلویزیون های miniLED با رزولوشن 4K و سیستم عامل جدید TIZEN معرفی خواهند شد. سامسونگ یک نسخه 146 اینچی و یک مدل 75 اینچی از این تلویزیون را به CES 2018 آورده بود که در مدل 75 اینچی موفق به دریافت جایزه نوآوری شد.