سقوط سنگین سهام انویدیا پس از بررسی کارت گرافیک های جدید!
1 min read

سقوط سنگین سهام انویدیا پس از بررسی کارت گرافیک های جدید!

انویدیا بررسی کارت گرافیک های GeForce RTX 20 را با کمی تاخیر ارائه کرد. مجوز بررسی این محصولات از سوی انویدیا دپو شده و دلایل دقیق آن را نمی دانیم. به هر حال پس از این تاخیر کوتاه، بررسی کارت گرافیک های Turing به پرچمداری RTX2080 و RTX2080 Ti منتشر شد. در همین حین، سهام انویدیا با تغییرات عجیبی روبرو شد.

با وجود آنکه عرضه این محصولات آغاز نشده است، اما سهام NVIDIA با کاهش 2.1 درصدی تا پایان روز کاری 20 سپتامبر، افت محسوسی را تجربه کرد! با وجود آنکه امیدها برای افزایش سهام این شرکت در 3 روز متوالی بسته شده بود، اما موسسه Morgan Stanley اعلام کرد که سهام انویدیا پس از انتشار این بررسی ها با سقوطی چشمگیر مواجه شد.

سهام شرکت NVIDIA در بورس NASDAQ در روز چهارشنبه با قیمت 271.98 دلار معامله شد و بلافاصله به پایین ترین سطح از 264.10 دلار رسید تا قیمت 266.28 دلار به ازای هر سهم را نیز تجربه نماید. دلایل اصلی این کاهش ارزش سهام هنوز به طور دقیق روشن نشده است؛ اما مواردی از جمله امید در بررسی های روزهای 19 و 20 سپتامبر، عدم درک فناوری RTX در نمایش به کاربران و همچنین کاهش قیمت پرچمدارن GTX 1000 با ورود مدل های جدید که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند، از جمله دلایل احتمالی کاهش ارزش سهام این کمپانی است. حال باید ببینیم که انویدیا می تواند خود را از این وضعیت خلاص کرده و رنگ و بویی دیگر به معماری Turing بدهد؟