نتایج بنچمارک گوشی آیفون XS اپل و عملکردی بالاتر از رقبا
1 min read

نتایج بنچمارک گوشی آیفون XS اپل و عملکردی بالاتر از رقبا

هفته گذشته اپل از آیفون های جدید خود رونمایی کرد و حالا زمان مناسبی به نظر میرسد تا بررسی و آزمایش سخت افزاری این گوشی مقایسه ای بر عملکرد این گوشی ها و رقبای آنها صورت گیرد. در آزمون صورت گرفته پرچمداران جدید آیفون در برابر رقیبان قدرتمند اندرویدی با چیپ ست اسنپدراگون 845 و پرچمدار سال گذشته اپل، یعنی iPhone X قرار گرفته اند.

همانطور که انتظار میرفت عملکرد چیپ ست جدید اپل در حالت چند هسته جهش چشمگیری در مقایسه با A11 Bionic که سال 2017 عرضه شد نداشته، اما در بخش تک هسته ای بهبود عملکرد به مراتب مشهودتر بوده است. زمانی که عملکرد این چیپ را با اندرویدی ها مقایسه می کنیم تغییرات محسوس تر به نظر میاید.

معیارهایی که با آن عملکرد چیپ ست جدید اپل مورد بررسی قرار گرفته، بنچمارک های Geekbench 4، 3DMark Slingshot Extreme و GFXBench بوده است. آیفون های جدید در تمامی بنچمارک ها پیشتاز بودند، البته با اختلاف کمی نیست به آیفون X نسل قدیمی تر خود.

با این حال، با توجه به 3DMark که یک تست گرافیکی بسیار قوی است، وان پلاس 6 رقیبان سامسونگی خود Galaxy Note9 و Galaxy S9+ را پشت سر گذاشته است. تست گرافیکی دیگر GFXBench 5.0، عملکرد قوی تر آیفون های جدید را با اقتدار نشان میدهد.

البته به غیر از تست های بنچمارک، آزمون هایی در دنیای واقعی و ملموس تر نیز صورت گرفته است. یکی از این تست ها ویرایش ویدئوها بود که یک کلیپ 2 دقیقه ای با کیفیت 4K را به 1080p تبدیل کنند. تست دیگر زمان انتظار گوشی ها برای باز شدن برنامه هایی مانند بازی های فورت نایت، پوکمون گو، آسفالت 9 و تیکن بود.

آیفون های اپل در این تست ها هم به خصوص در ادیت ویدئو از رقیبان اندرویدی سبقت گرفتند. با توجه به اینکه گوشی های اندرویدی پرچمدار بسیار سریع به نظر میرسند، این نتایج به وضوح نشان میدهد که تراشه A12 Bionic سریع ترین است.