صفحه‌کلید پوشیدنی Tap حالا از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند
1 min read

صفحه‌کلید پوشیدنی Tap حالا از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند

سال گذشته کمپانی Tap چیزی را ارائه کرد که آن را آینده دستگاه‌های کامپیوتری می‌نامید، یک صفحه‌کلید پوشیدنی که به کاربران اجازه تایپ با یک دست را می‌داد.

با قرار دادن انگشتانتان در 5 حلقه به هم‌ پیوسته، شما قادر خواهید بود که یک صفحه‌کلید قابل‌ حمل داشته باشید. حالا کمپانی اعلام کرده است که این صفحه‌کلید با Windows Mixed Realit ،Oculus Rift و HTC Vive Headsets سازگار خواهد بود و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی با آن کار کنند.

البته تایپ کنندگان لمسی ممکن است کمی از این ایده بترسند؛ زیرا این حقیقت که قادر نیستید صفحه‌کلیدی را که با آن از طریق یک هدست واقعیت مجازی تایپ می‌کنید را ببینید، کمی نا آشنا به نظر می‌رسد. در واقع ایده کمپانی این است که شما نیازی ندارید به دستگاهی که از طریق آن در حال انجام دادن کارتان هستید نگاه کنید. این اختراع حتی به کاربران این امکان را می‌دهد که کلیک کردن با ماوس را نیز شبیه‌سازی کنند.

Tap همچنین اعلام کرده است که این صفحه‌کلید قابلیت شبیه‌سازی هم به‌صورت ایستاده و هم به‌صورت نشسته را نیز دارد، پس فرقی نمی‌کند که در فکر شبیه‌سازی یک استفاده دسکتاپ باشید یا در فکر اینکه ایستاده از صفحه‌کلید خود در یک بازی کامپیوتری تیراندازی استفاده کنید، در هر دو صورت امکان تایپ کردن با این کیبورد وجود دارد.

هم‌اکنون اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و IOS برای کاربران در جهت افزایش مهارت تایپشان در دسترس می‌باشد. همچنین کمپانی به‌زودی یک پک آموزشی که آن را TapAcademy می‌نامد، ارائه خواهد کرد که ادعا می‌کند با استفاده از آن قادر خواهید بود در مدت 30 روز به‌ سرعت 30 کلمه در دقیقه برسید.

جالب است بدانید که میکرو باتری این صفحه‌کلید قادر خواهد بود تا با یک شارژ کامل به مدت 8 ساعت انرژی لازم برای کارکرد دستگاه را فراهم سازد و سپس لازم است که آن را از طریق جعبه شارژ مخصوص خود شارژ کنید. همچنین این جعبه نیز 370 میلی‌آمپر باتری پشتیبانی به همراه خود دارد که می‌تواند از طریق کابل MicroUSB شارژ بشود.

در حالی‌ که همه این شانس را نخواهند داشت تا از این صفحه‌کلید پوشیدنی Tap استفاده کنند، اما احتمالاً در میان دنیای واقعیت مجازی بسیار محبوب خواهد بود؛ جایی که دید مستقیم به یک صفحه‌کلید غیرممکن خواهد بود. آن‌هایی که به دنبال تجربه کردن این دستگاه می‌باشند می‌توانند هم‌اکنون آن را به قیمت 179 دلار خریداری کنند.