لپ تاپ پرچمدار لنوو Yoga C930، با طراحی جدید لولای  360 درجه معرفی شد
1 min read

لپ تاپ پرچمدار لنوو Yoga C930، با طراحی جدید لولای 360 درجه معرفی شد

لنوو از رنج وسیعی از لپ تاپ های در IFA 2018 معرفی کرد و حالا به آخرین مدل که یک لپ تاپ تجاری پرچمدار بسیار زیبا است رسیدیم. در پرچمدار جدید لنوو، شاهد طراحی جدید قسمت لولای دستگاه هستیم. لنوو به شکل خلاقانه ای اسپیکر Dolby Atmos این لپ تاپ را داخل لولای آن جا داده است که ظاهری شبیه به یک Soundbar را به خود گرفته و شکل رضایت بخشی دارد. اما این تمام قسمت اسپیکر یوگا C930 نیست بلکه دو بلندگوی دیگر هم در قسمت پائین این دستگاه قرار گرفته است. هدف لنوو از تعبیه اسپیکر در لولای لپ تاپ این است که کاربر مشغول کاری که هست، صدا مستقیما متوجه شخص کاربر باشد. مانند دیگر لپ تاپ های سری یوگا لنوو، C930 هم یک محصول در فرم فاکتور 2 در 1 است بنابراین صفحه نمایش دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه دارد تا امکان استفاده از آن به شکل یک تبلت فراهم شود.

میتوان گفت حالت تبلت یوگا C930 درست جاییست که بیشترین منفعت را نسبت به دیگر ویژگی های دستگاه از آن خواهید برد. C930 دارای یک قلم استایلوس قرار گرفته در جایی مشخص، در شاسی دستگاه است. قلم این لپ تاپ کوچک و باریک است و از لحاظ سایزی چین بین قلم S-Pen سری نوت سامسونگ و دیگر قلم های استایلوس لپ تاپ، همچون سرفیس پن است. اما جدا از مسئله اندازه، این قلم با برخورداری از حساسیت فشار 4096 مرحله ای، قلمی حساس و با دقت محسوب میشود. لنوو برای تجربه کاربری بهتر از قلم و حالت تبلت پرچمدار جدید، آن را با قابلیت Garaged Pen همراه کرده تا زمانی که آن را وارد جایگاهش میکنید، به طور خودکار شارژ شود.

برای یوگا C930 قیمت پایه 1399.99 دلار در نظر گرفته شده است که مدل پایه مجهز به پردازنده Core i5 نسل هشتم اینتل، صفحه نمایش لمسی 13.9 اینچی با رزولوشن 1920 * 1080، حافظه رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. در بالاترین کانفیگ، C930 دارای پردازنده Core i7، رزولوشن صفحه نمایش 3840 * 2160، رم 16 گیگابایتی و 2 ترابایت حافظه SSD است. لنوو عمر باتری 14.5 ساعته را برای نسخه فول اچ دی این دستگاه پیش بینی کرده است در حالی که نسخه UHD، احتمالا 9 ساعت با یک بار شارژ کار خواهد کرد. از نظر پورت های اتصال، C930 دارای یک پورت USB-A، دو پورت USB-C و یک جک هدفون است.

از نظر امنیتی هم کاربر گزینه های مختلفی در پرچمدار جدید لنوو دارد. اولین گزینه اسکنر اثر انگشت این لپ تاپ است. وب کم این محصول قابلیت پشتیبانی از فناوری Windows Hello را دارد. از نظر کیفیت ساخت، مانند اکثر لپ تاپ های تجاری، Yoga C930 هم کیفیت ساختی بالا و بدنه ای مستحکم دارد. به گفته لنوو، طراحی جدید لولای دستگاه باعث شده این کمپانی بتواند حواشی نمایشگر را در این دستگاه بسیار کاهش دهد هر چند حاشیه نمایشگر بیشتر از چیزیست که کمپانی سازنده ادعا میکند. در حالی که اسپیکر عریض C930 تصور صدایی بسیار بلند را در ذهن ایجاد میکند، اما در عمل میتوان گفت که این بلندگو صرفا کمی بهتر از لپ تاپ های معمولی است اما نقطه قوت آن، همان انتقال مستقیم صدا به کاربر است و این اتفاق چه در حالت لپ تاپ چه تبلت رخ میدهد. همچنین یوگا C930 مجهز به میکروفون های دور برد است که این کار با همکاری با آمازون به منظور پشتیبانی دستگاه از الکسا انجام شده است. فروش این لپ تاپ نیز مستقیما از طریق وب سایت آمازون صورت خواهد گرفت.