وضعیت قیمت کارت گرافیک های انویدیا، بدون رقیب!
1 min read

وضعیت قیمت کارت گرافیک های انویدیا، بدون رقیب!

همانطور که می دانید، کارت گرافیک های جدید انویدیا در مدل های مرجع، Founder Edition و سفارشی، با قیمت هایی که در گذشته اعلام کردیم، راهی بازار خواهند شد. NVIDIA RTX 20 شامل 3 کارت گرافیک RTX2080، RTX 2080Ti و RTX2070، محصولاتی قدرتمند بوده و پیشرفته ترین تراشه های گرافیکی جهان از ابتدا تا کنون هستند. پس از کش و قوص های فراوانی که کاربران بر سر راضی کردن خود به منظور تعویض کارت گرافیک با یک مدل جدید انجام داده اند، حال باخبر شده ایم که این محصولات دست کم در اوایل شروع به عرضه خود، با قیمت هایی به مراتب بالاتر از میزان اعلام شده راهی بازار خواهند شد.

آقای Tom Petersen، مدیر بازاریابی فنی NVIDIA، در مصاحبه با وب سایت هایی نظیر HotHardware اعلام کرده است که به احتمال بسیار زیاد، کارت گرافیک های NVIDIA RTX 20 در بدو ورود با قیمت هایی بیش از اعلام پیشین در بازار خواهند بود. از جمله دلایل این افزایش قیمت، هجوم اولیه کاربران، هزینه های سنگین لجستیکی و انبارداری، هزینه های جانبی، درخواست افزایش سود شرکا و توزیع کنندگان از این کارت گرافیک ها و … است. انویدیا در آخرین سری از کارت گرافیک های سفارشی GeForce، غید حضور در بخش قیمت گذاری را زده است.

بدین ترتیب که تولید کنندگان کارت گرافیک در قیمت گذاری مدل های سفارشی خود، کاملا آزاد هستند. اما این قیمت نباید از قیمت های پایه ای که انویدیا برای مدل های رفرنس در نظر گرفته است، کمتر باشد. آقای Tom Petersen در ادامه اضافه می کند که قیمت های در نظر گرفته شده برای کارت گرافیک های انویدیا، کاملا مناسب و منطقی است، استدلال ایشان، فناوری های به خدمت گرفته شده در این محصولات است که از ترکیب 3 هسته تولید شده و درهای جدیدی را به دنیای بازی باز کرده اند. با تمام این احوال، ایشان تائید کرده است که این مسائل بدان معنی نیست که انویدیا گران فروشی کرده و حتی مدل های پایه هم با قیمت بالاتر از میزان اعلام شده به فروش برسد؛ به طور حتم تنها کمی پس از عرضه کارت گرافیک های RTX بازار به ثبات رسیده است، و حداقل در مدل های رفرنس، شاهد ثبات قیمت اعلام شده هستیم.

نکته:

کارت گرافیکی مانند RTX2080 Ti دارای پرفورمنس 2 برابر بیش از AMD Vega 64 است؛ این در حالی است که RTX2080 Ti از فناوری RTX نیز بهره می برد. در نتیجه خیال انویدیا از وجود یک رقیب حتی نزدیک، راحت بوده و نیازی به تغییر در قیمت گذاری نمی بیند. این در حالی است که در ایالات متحده، مراکزی برای نظارت بر قیمت گذاری وجود دارد.