عکس العمل کاربران به آیفون‌های جدید اپل چگونه بوده است؟
1 min read

عکس العمل کاربران به آیفون‌های جدید اپل چگونه بوده است؟

همان طور که اپل وعده داده بود، عرضه دو مدل از آیفون های جدید این شرکت، یعنی iPhone Xs و Xs Max از روز گذشته آغاز شده است و همان طور که مطلعید آیفون XR، نماینده ارزان قیمت اپل اواخر ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد. آیفون ها از مهم ترین گوشی های هوشمند به شمار میروند پس طبیعی است که میلیون ها کاربر منتظر ورود نسل جدید این دستگاه ها به بازار شوند. اینکه بدانیم نظر اکثریت مصرف کنندگان، کاربران و طرفداران محصولات اپل در مورد آیفون های جدید این شرکت چیست همواره جذابیت خاصی داشته است. عکس العمل ها هر سال به آیفون های جدید متفاوت بوده است. اما واکنش ها در مورد آیفون های 2018 اپل به چه ترتیب بوده است؟ جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته توسط Harris Poll پاسخ این سوال را به ما داده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از 1001 مصرف کننده آمریکایی به عمل آمده، 26 درصد از این افراد معتقدند که آیفون های 2018 هیجان انگیز بوده اند در حالی که 22 درصد نیز این دستگاه ها را خلاقانه خوانده اند. 9 درصد دیگر از افراد حاضر در نظرسنجی، آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس را کسل کننده خطاب کرده اند و به عقیده 9 درصد از کاربران نیز، آیفون های جدید کمتر از حد انتظار ظاهر شده اند. 5 درصد گفته اند که این دستگاه ها گمراه کننده هستند و 2 درصد معتقدند آنها "ناامید کننده" هستند.

بدین ترتیب نظر 48 درصد از آمریکایی های حاضر در نظرسنجی در مورد آیفون های جدید مثبت بوده است و 25 درصد هم نگاه مثبتی به این دستگاه ها ندارند. بزرگترین گروه، 28 درصدی بودند که گفته اند رونمایی آیفون های جدید همان چیزی بوده است که انتظار داشته اند. البته این موضوع تاثیر خاصی بر روی نظر مصرف کنندگان در مورد آیفون های جدید ندارد و بیشتر به مسئله افشای اخبار این دستگاه ها در طول یک سال گذشته مرتبط است. در واقع با درز اطلاعات فنی این دستگاه ها، عمده هیجان زمان رونمایی آنها از بین رفت چرا که اطلاعات درز شده، غالبا صحیح و دقیق بودند.

همچنین نتیجه این نظرسنجی حاکی از این دارد که قیمت آیفون های جدید عده ای را از خرید آنها منصرف کرده است به شکلی که 11 درصد از کسانی که قصد داشتند گوشی خود را به آیفون های جدید اپل ارتقا دهند، بعد از اطلاع از قیمت آنها، نظر خود را تغییر داده اند. اما در مورد آیفون XR قضیه کاملا متفاوت است. هیچ یک از کسانی که قصد خرید این مدل را داشته اند، به خاطر قیمت این مدل منصرف نشده اند. این خود میتواند تائید کننده این پیش بینی باشد که آیفون XR، پرفروش ترین آیفون نسل جدید خواهد بود. این پیش بینی توسط تحلیلگران معتبری همچون تحلیلگران وال استریت صورت گرفته است. 30 درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند، قصد خرید آیفون XR را دارند و 24 و 23 درصد نیز به ترتیب میخواهند آیفون Xs و Xs Max را خریداری کنند.