هر آنچه در رویداد 2018 آمازون اکو گذشت

شرکت آمازون به تازگی در رویداد آمازون اکو چندین دستگاه جدید معرفی کرده که همگی محصولات هوشمندی بوده و به دستیار هوشمند الکسا مجهز هستند. دستیاری که این روزها روی چندین محصول هوشمند مختلف می توان شاهد آن بود.

از نسخه بروزرسانی شده Echo Show با صفحه نمایش 10 اینچی HD تا ساعت دیواری Echo Wall Clock که هر یک در نوع خود یک دیوایس هوشمند محسوب می شوند. آمازون سعی داشته محصولات مختلفی را هر سال رونمایی کند و برای سال جاری چندین مدل مختلف را در نظر گرفت.

در این مطلب می خواهیم به تمامی دیوایس های رونمایی شده در این رویداد بپردازیم:

تمامی دستگاه های کاملا جدید آمازون

آمازون Echo Input

دستگاه جدید Echo Input آمازون یک دیوایس دارای میکروفون و بدون اسپیکر است. شباهتی به Echo Dot داشته و با اتصال آن به GPS می توانید الکسا را روی سیستم های صوتی خانگی خود داشته باشید. قیمت این دستگاه 34 دلار است و اواخر سال 2018 روانه بازار خواهد شد.

آمازون Echo Sub

Echo Sub یک ووفر 6 اینچی با قدرت باس 100 واتیست. با کمک این دستگاه می توان قدرت صوتی اسپیکرهای Echo و Echo Plus را افزایش داد و آنها را با کیفیت صوتی استریو همراه ساخت. البته اتصال این ووفر به اسپیکرهای هوشمند از طریق الکسا انجام می گیرد و می توانید به کنترل صوتی سیستم بپردازید. با قیمت 129 دلار Echo Sub از 11 اکتبر دردسترس قرار می گیرد.

آمازون Echo Link Amp و Echo Link

Echo Link Amp یک گیرنده آمپلی فایر بوده و با Echo Link می توان موسیقی را روی اسپیکرهای اکو اجرا کرد. Echo Link Amp در حقیقت موجب کیفیت صوتی بالا و استریو اسپیکر خواهد شد و یک دستگاه جانبی Echo Link محسوب می شود. این دستگاه ها از کابل های Ethernet و coaxial پشتیبانی می کنند و قیمت آمپلی فایر 299 دلار و اکو لینک 199 دلار است. هر دو دستگاه اوایل سال آینده راهی بازار خواهند شد.

آمازون Smart Plug

با Smart Plug آمازون می توان از طریق یک پلاگین هوشمند، الکسا را در هر سوکت الکتریکی به کار گرفت. به کمک این پلاگین می توان مدت زمان روشن یا خاموش کردن دستگاه ها را تعیین کرد. البته تمامی این عملیات با کنترل صوتی و از طریق الکسا انجام می گیرد. قیمت اسمارت پلاگ آمازون 24 دلار است و از 11 اکتبر به فروش می رسد.

آمازون Echo Wall Clock

ساعت هوشمند Echo Wall Clock یک لوازم جانبی مبتنی بر الکسا بوده که می توان آن را به دیگر دستگاهای مبتنی بر الکسا متصل کرد. از طریق یک حلقه هوشمند این ساعت می توانید تایمرها را فعال کرده و یادآوری دیدار یا برنامه ای داشته باشید. قیمت این ساعت 99 دلار است و اواخر امسال نیز به فروش خواهد رسید.

آمازون Basics Microwave

آمازون Basics Microwave مبتنی برالکساست و یک سرویس جایگزین Dash محسوب می شود. با کمک آن می توانید Microwave را با کمک الکسا کنترل کنید. این سیستم از دستورات صوتی پشتیبانی کرده و با قیمت 59 دلار از 14 نوامبر دردسترس قرار می گیرد.

FireTV Recast

با دی وی آر FireTV Recast می توان در روی تلویزیون خود به تماشا برنامه های مختلف تلویزیونی پرداخت. با برنامه الکسا می توانید آنتن را یافته و شبکه موردنظر را تنظیم کنید. این دی وی آر را می توان به دستگاه هایی چون Echo Show, Echo Spot, Amazon Fire TV و برخی دیگر متصل کرد و به پخش محتوا موردنظر روی تلویزیون پرداخت. افراد قادرند با دستور صوتی به حذف یا برنامه ریزی شبکه موردنظر بپردازند.

قیمت دی وی آر 229 دلار است و از 14 نوامبر عرضه خواهد شد.

Echo Auto

Echo Auto را باید یک اکسسوری داخل خودرو دانست. آمازون این دیوایس را معرفی کرده تا الکسا را به سیستم سرگرمی اتومبیل بیافزاید. این دستگاه به هشت میکروفون مجهز است و با بلوتوث و جک 3.5 میلیمتری قابلیت اتصال به خودرو را دارد. با قیمت 49 دلاری چنین اکسسوری کارآمد است و سال جاری نیز روانه بازار خواهد شد.

دستگاه های بروزرسانی شده آمازون

آمازون اکو دات 2018

با اکودات جدید که از طراحی بازطراحی شده ای برخوردار است، افردا می توانند الکسا را به اسپیکرهای خارجی متصل کنند و تجربه اسپیکرهوشمند را رقم زنند. افراد قادرند آن را با بلوتوث یا جک 3.5 میلیمتری نیز به اسپیکرخارجی متصل سازند.

آمازون اکودات 2018 را با قیمت 49 دلار از 11 اکتبر دردسترس مشتریان خود قرار می دهد.

آمازون اکوشو 2018

یکی دیگر از محصولات معرفی شده در این رویداد اکوشو بروزرسانی شده بود. اسپیکرهوشمندی با صفحه نمایش لمسی 10 اینچی HD که از فناوری صوتی دالبی پشتیبانی کرده و کیفیت صوتی و تصویری بالایی ارائه می دهد. با پشتیبانی از الکسا می توان آن را به دیگر دستگاه ها متصل کرد و همچنین با صفحه نمایش لمسی نیز می توان گزارش های روز را شاهد بود. قیمت اکوشو 2018 بیش از 229 دلار است و از 11 اکتبر سال جاری عرضه می شود.

آمازون اکو پلاس 2018

سال گذشته آمازون اسپیکرهوشمند اکوپلاس را با بلندگو 360 درجه معرفی کرد. سال جاری نیز نسخه بروزرسانی شده آن با طراحی بهبودیافته رونمایی شد. با تنظیمات اکولایزر در برنامه الکسا می توان وضوح صوتی بالایی شنید. این اسپیکر از حسگر دما برخوردار بوده و نورپردازی نیز هنگام صحبت کردن الکسا تعبیه شده است. این اسپیکر نیز با قیمت 149 دلار از 11 اکتبر امسال دردسترس قرار می گیرد.

دوربین امنیتی Ring Stick Up Cam 2018

شرکت آمازون چندی پیش شرکت تولیدکننده محصولات امنیتی رینگ را خریداری کرد. در این بین کمپانی نسخه بروزرسانی شده دوربین هوشمند امنیتی Ring Stick Up Cam را معرفی کرد. این دوربین مبتنی بر الکسا بوده و نسخه بدون سیم آن دارای باتری است. اما نسخه بدون باتری از طریق پورت اترنت در گزینه سفید و مشکی عرضه می شود. قیمت این دوربین امنیتی 179 دلار است و از 18 اکتبر امسال عرضه خواهد شد.