ارائه ویژگی‌های جدید توسط اینستاگرام؛ اما هنوز خبری از دکمه پست مجدد نیست

پنج‌شنبه اخیر برای اینستاگرام روز شلوغی بود. این شبکه اجتماعی تعدادی ویژگی جدید را معرفی کرد که به پلتفرم این کمپانی اضافه خواهند شد. بیستم سپتامبر، حساب توییتر اینستاگرام به دنبال کنندگان خود اعلام کرد که از این پس ارسال گیف در دایرکت و تگ کردن افراد در ویدئوها امکان‌پذیر خواهند بود.

در میان آزمایش و ارائه این ویژگی‌های جدید، بار دیگر شایعات مربوط به دکمه پست مجدد مطرح می‌شود. البته بنا به گزارش Mashable، یک سخنگوی اینستاگرام، اعلام شده‌است که این ویژگی چیزی نیست که کمپانی هم اکنون در حال ساخت و آزمایش آن باشد؛ پس کاربران اگر می‌خواهند یک پست را در اینستاگرام مجدداً به اشتراک بگذارند، همچنان مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی می‌باشند.

همان‌طور که گفته شد اینستاگرام ویژگی‌هایی را به پلتفرم خود اضافه کرده است. در ادامه به دقت آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ارسال گیف در دایرکت

بالاخره اینستاگرام با عبور از متن ساده و یک قلب، حالا امکان ارسال گیف را در دایرکت به کاربران می‌دهد. در واقع حالا شما میانبرهایی از گیف‌ها، دقیقاً کنار پاسخ سریع و میانبر تصویر در دایرکت خود می‌بینید. همچنین یک گزینه ارسال تصادفی نیز وجود دارد که در صورت استفاده از آن شما یک گیف را به صورت تصادفی برای مخاطب خود ارسال می‌کنید. ویژگی که می‌تواند گاهی اوقات بسیار جالب باشد.

اپلیکیشن اینستاگرام هم‌اکنون از GIPHY [یک پایگاه داده آنلاین و موتور جست‌ و جو که به کاربران اجازه می‌دهد که ویدئوهای تکرار شونده بدون صدا را مانند گیف‌ها جست‌ و جو و به اشتراک بگذارند] پشتیبانی می‌کند و این ویژگی جدید هم‌اکنون به صورت محدود ارائه شده است و چند روز آینده در اختیار همه قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس عادت اینستاگرام در مورد ارائه قابلیت‌های جدید، این ویژگی به احتمال زیاد ابتدا در اختیار کاربران IOS قرار می‌گیرد و سپس برای اندرویدی‌ها ارائه می‌شود.

تگ‌ کردن افراد در ویدئو‌ها

بعد از آزمایش ویژگی در این هفته، اینستاگرام امکان تگ کردن افراد در ویدئوها را هم فراهم خواهد کرد. پیش‌ از این کاربران فقط قادر به تگ کردن افراد در تصاویر و ویدئوهای استوری بودند.

برخلاف تصاویر که با لمس کردن آن‌ها افراد تگ شده نمایش داده می‌شوند، در مورد ویدئوها در گوشه سمت چپ یک اعلان کوچک با محتوای "برای دیدن افراد تگ شده لمس کنید" می‌بینید که در صورت لمس آن به صفحه جداگانه‌ای برده می‌شوید و یک لیست از افرادی که در ویدئو تگ شده‌اند برای شما نمایش داده خواهد شد.

ویژگی‌های در حال آزمایش

اینستاگرام همچنین در حال آزمایش ویژگی‌های دیگری برای ارائه در آینده می‌باشد. یکی از این ویژگی‌ها، اضافه شدن زدن هشتگ بر روی پست بدون نمایش آن در متن پست می‌باشد. این ویژگی می‌تواند به به هم ریختگی متن زیر پست‌ها بسیار کمک کند.

یکی دیگر از این ویژگی‌ها مربوط به دیده شدن پست شما می‌شود، قابلیتی که به‌وسیله آن می‌توانید کشورهای خاصی را برای دیدن پست خود انتخاب و یا حذف کنید؛ علاوه بر این‌ها، ویژگی دیگری در حال آزمایش است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هایلایت‌های استوری سایر حساب‌های اینستاگرمی را از طریق استیکر در استوری خود به اشتراک بگذارند. تا الآن این امکان فقط برای استوری سایر حساب‌ها وجود دارد.

و در آخر به نظر می‌رسد که قرار دادن استیکر سوال در استوری‌ها برای مدیران اینستاگرام کافی نبوده و آن‌ها در حال آزمایش آوردن یک استیکر سوال گزینه‌ای به استوری‌ها هستند که به‌وسیله آن کاربران قادر خواهد بود تا سوالات سه گزینه‌ای را در استوری خود مطرح کنند تا دنبال کنندگان آن‌ها یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنند.