اولین کالبدشکافی حرفه گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max
1 min read

اولین کالبدشکافی حرفه گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max

اولین کالبدشکافی حرفه ای گوشی آیفون Xs اپل سرانجام توسط iFixit انجام شد. اولین نکته ای که در خصوص اجزای درونی پرچمدار جدید اپل به چشم می خورد، باتری L شکل آنست که دیگر برخلاف آیفون 10 دو تکه نیست و یکپارچه شده است. این باتری کمی کوچکتر از آن چیزی است که در آیفون قبلی شاهد آن بودیم. ظرفیت باتری L شکل آیفون Xs جدید 2695 میلی آمپر ساعت است، در حالیکه آیفون 10 باتری 2716 میلی آمپر ساعتی داشت. با این وجود اپل وعده عملکرد بهتر باتری در گوشی جدید را داده است.

البته آیفون Xs مکس که باتری بزرگتری از دو گوشی دیگر دارد هم چنان از 2 باتری تشکیل شده است که به شکل L در کنار هم قرار گرفته اند و 3179 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارند. البته با این حال این بهترین باتری در میان آیفون های جدید نیست، چرا که آیفون Xr به لطف رزولوشن پایین تر صفحه نمایش عمر طولانی تری خواهد داشت.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه آیفون های جدید در مقایسه با نسل قبلی، بلندتر شدن قابی است که به سنسورهای عقب دوربین اختصاص پیدا کرده است. قاب آیفون Xs مکس تقریباً یک سوم بزرگتر از آن چیزی است که در آیفون Xs مشاهده می شود. این می تواند کاربران اپلی را در تهیه کردن قاب مناسب دچار مشکل کند، اما از طرف دیگر مسلماً عکاسی در حالت های کم نور بهبود پیدا خواهد کرد.

iFixit در نهایت امتیاز تعمیرپذیری آیفون های جدید را 6 از 10 در نظر گرفت. چرا که عملاً اپل هیچ راهی برای جداسازی و تغییر قطعات قرار نداده است. به همین دلیل است که تعویض قاب پشتی آیفون های جدید 599 دلار هزینه برمیدارد. علاوه بر این iFixit اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر ضد آب و غبار بودن آیفون Xs و Xs Max در کالبدشکافی پیدا نکرد است، این درحالیست که دو گوشی جدید اپل، طبق ادعای این شرکت دارای گواهینامه IP68 می باشند.