شماره مدل‌ها، سه نسخه گلکسی اس 10 سامسونگ را تائید کردند
1 min read

شماره مدل‌ها، سه نسخه گلکسی اس 10 سامسونگ را تائید کردند

در حالی که گزارش چند روز پیش حاکی از وجود 4 نسخه مختلف از پرچمدار نسل بعد سامسونگ با اسم رمزهای Beyond 0، Beyond 1، Beyond 2 و Beyond 2 5G داشت، گزارشی که به تازگی SamMobile منتشر کرده روایت گر چیز دیگریست به سه گانه بودن مدل های گلکسی اس 10 سامسونگ اشاره دارد. در واقع در این گزارش سه شماره مدل از این دستگاه آمده است و تائید میکند که گلکسی اس 10 دست کم در سه نسخه وارد بازار خواهد شد.

سه شماره مدل ذکر شده از این پرچمدار عبارت است از SM-G970، SM-G975 و SM-G973. دو شماره مدل ابتدای نسخه های رایج پرچمداران سری اس را نشان میدهند و احتمالا متعلق به گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هستند. این موضوع با استناد به اینکه گلکسی اس 9 با شماره مدل SM-G960 و گلکسی اس 9 پلاس با شماره مدل SM-G965 روانه بازار شدند عنوان شده است. همچنین گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز به ترتیب با شماره مدل های SM-G950 و SM-G955 وارد بازار شدند.

اما شماره مدل سوم گلکسی اس 10 یعنی SM-G973 نسخه ای تازه از خانواده سری اس سامسونگ خواهد بود. بنا به گزارشات مختلف، این مدل نسخه ای ارزان قیمت از پرچمدار سامسونگ است. گفته میشود که سامسونگ برای کاهش هزینه و قیمت فروش این مدل، در آن به جای دوربین چند گانه، از دوربین تکی استفاده خواهد کرد. در حالی که احتمالا گلکسی اس 10 دارای دوربین دوگانه و نسخه پلاس به دوربین اصلی سه گانه مجهز خواهد بود. شاید این مدل جهت رقابت مستقیم با آیفون XR اپل وارد بازار شود.

اما پیشتر در گزارشات خواندیم که احتمال معرفی نسخه 5G گلکسی اس 10 نیز از سوی سامسونگ وجود دارد که این مدل شاید برای بازارهای بخصوصی به تولید برسد. طبق اسم رمزهای Beyond نیز باید یک نسخه چهارمی از این پرچمدار وجود داشته باشد. احتمالا سامسونگ این نسخه را با شماره مدل مشابهی معرفی کند برای همین در گزارش SamMobile فقط سه شماره مدل آمده است. اگر این چنین باشد، طبیعتا انتظار میرود سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G همراه کند. پس گلکسی اس 10 پلاس در دو نسخه اما با شماره مدل یکسان معرفی خواهد شد که تنها تفاوت در آنها، پشتیبانی از شبکه 5G است. با وجود یکسان بودن کلیت شماره مدل، شاید شماره مدل این نسخه پسوند G را همراه خود داشته باشد و SM-G975G نامیده شود.

از این موضوع که بگذریم، برخی منابع میگویند سامسونگ پرچمداران نسل بعد خود یعنی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس را با قیمتی بیشتر نسبت به نسل قبل در سال 2019 وارد بازار خواهد کرد و استراژی شبیه به اپل را پیش خواهد گرفت. یعنی نسخه ای ارزان قیمت مانند آیفون XR را با قیمتی پائین تر و XS را قیمت مشابه سال بعد وارد بازار کند و مدل های دیگر را با افزایش قیمت به فروش برساند.