هر آنچه از V40 شرکت ال جی می دانیم

شرکت ال جی در سال جاری همانند سال های قبل دو پرچمدار معرفی می کند که یکی از آنها در بهار رونمایی شد و G7 نام داشت و دیگری V40 نام دارد. مدل دوم بین سپتامبر تا نوامبر 2018 رونمایی خواهد شد زیرا همیشه ال جی اواخر سال را برای رونمایی گوشی هوشمند سری V در نظر می گیرد.

البته در سال های گذشته این سری همیشه طی ایفا رونمایی می شدند اما در سال جاری ال جی چند مدل جدید از G7 را معرفی کرد و اشاره ای به V40 پرچمدار نداشت. در ابتدا سال 2018 نیز مدل ارتقا یافته V30 به نام V35 ThinQ با هوش مصنوعی رونمایی شد.

به هر حال پرچمدار بعدی به عنوان V40 ThinQشناخته خواهد شد و مشخصات بزرگی دارد. در حالی که چند هفته ای با رونمایی این پرچمدار فاصله داریم در این مطلب قصد داریم به هر آنچه پیرامون این مدل می دانیم بپردازیم.

تاریخ عرضه و معرفی V40 ThinQ

شرکت ال جی V30 را در ایفا 2017 رونمایی کرد و شش ماه بعد V35 ThinQ را طی MWC 2018 شاهد بودیم. البته در حقیقت V35 ThinQ نسخه هوشمندتر V30 محسوب می‌شد.

پیشتر میونگ باک لی یکی از مدیران ارشد ال جی اعلام کرده بوده که این شرکت طی رویدادی در اکتبر گوشی هوشمند V40 ThinQرا معرفی می کند. این مقام ارشد در گفتگو با وب سایت ETNews کره اطلاعات را افشا کرد.

طراحی V40 ThinQ

V40 ThinQ دو گوشی هوشمند V35 ThinQ و V30 دارای طراحی پریمیومی و زیبا هستند. هر دو بدنه ترکیبی فلز و شیشه ای داشته و با قابلیت IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی دارند. حاشیه کم صفحه نمایش، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و دوربین دوگانه عقب از ویژگی های V40 ThinQ می باشد.

بدون تردید طراحی جذابی داشته و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. پیشتر ویدئو 3D رندر شده از این گوشی هوشمند منتشر شده که توسط وب سایت MySmartPrice شاهد آشکار شدن آن بودیم.

وجود سنسور سه گانه دوربین در بخش عقب اگرچه در بحث زیبایی تغییراتی به وجود می آورد، اما این روزها شرکت ها سعی می کنند با افزودن سنسور بیشتر به قسمت عقب، اسمارتفون حرفه ای را به مخاطب ارائه دهند. گوشی هوشمند G7 ThinQ از دوربین سه گانه بهره نمی برد اما به نظر می رسد V40 اولین گوشی هوشمند دوربین سه گانه ال‌جی خواهد بود.

به نظر می رسد ال جی می خواهد طراحی مشابه G7 را برای V40 نیز فراهم آورد و محصولی را عرضه دارد که می توان آن را در نوع خود بی نظیر دانست. البته این شرکت هر سال زبان طراحی بروزرسانی شده ای همانند دیگر رقبا به کار می گیرد، به شکلی که مدل فعلی در مقایسه با نسل پیشین بهبودیافته است.

گزارش ها ادعا می کنند ال جی ابعاد 158*75*7.8 میلیمتری را برای V40 ThinQ در نظر می گیرد. این یعنی عریض تر و باریک تر از گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ که در اوایل سال 2018 به عنوان پرچمدار نسل جدید معرفی شد.

با این حساب در بحث طراحی می توان V40 را نسخه ارتقا یافته و با طراحی چشمگیر به شمار آورد. گذشته از آن سنسور اثرانگشتی در زیر نمایشگر وجود نداشته و قرار است در قسمت عقب قرار گیرد. تاکنون تصاویر رندر شده مختلفی از V40 ThinQ منتشر شده و هیچ یک به تایید یا تکذیب ال جی نرسیده تا مشخص شود چگونه گوشی هوشمندی را شاهد هستیم.

جک هدفون 3.5 میلیمتری همچنان وجود داشته و حذف نشده است. باتوجه به تصاویر افشا شده، V40 گوشی هوشمندی شبیه به G7 با صفحه نمایش بزرگتر و سنسور دوربین اصلی سه گانه است.

با این تفاسیر می توان بخش طراحی V40 را بهبودیافته تر از G7 دانست.

صفحه نمایش V40 ThinQ

هر دو گوشی هوشمند V30 و V35 ThinQ ال جی مدل های برجسته ای بودند که از صفحه نمایش 6 اینچی OLED با نسبت تصویر 18:9 یا رزولوشن 2880*1440 پیکسلی بهره می بردند. صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 538ppi که از HDR پشتیبانی می کند و V40 ThinQ نیز یک مدل قابل توجه است.

شایعات می گویند V40 ThinQ از صفحه نمایش نسبتا بزرگتری برخوردار است که احتمالا بین 6.3 تا 6.4 اینچی خواهد بود. این صفحه نمایش را در گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 شاهد بودیم.

از نظر فناوری ال جی پنل OLED را برای گوشی هوشمند سری V خود در نظر می گیرد و با گوشی هوشمندی رو به رو هستیم که تجربه کاربری اندرویدی را فراهم می آورد. با این حساب باید انتظار داریم V40 ThinQ احتمالا با وضوح بالاتری همراه خواهد بود و تجربه کاربری بهتری رقم می زند. در حالی که G7 ThinQ از پنل LCD بهره می برد اما ال جی قصد داشته پنل اولد را برای مدل وی 40 در نظر گیرد. گذشته از آن باید به وضوح Quad HD+ با نسبت تصویر 19.5:9 اشاره کرد که در نوع خود قابل توجه است و باید آن را یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل دانست.

البته هر گوشی هوشمند جدیدی با صفحه نمایش بروزرسانی شده و باکیفیت همراست از این رو V40 ThinQ نیز گوشی هوشمندی با همین ساختار محسوب می شود. شرکت ال جی همیشه سعی داشته بهترین صفحه نمایش را برای اسمارتفون های خود در نظر گیرد و در این میان V40 ThinQ به عنوان پرچمدار آینده از این قاعده مستنثی نیست و تجربه کاربری باکیفیتی را برای صاحبان خود رقم می زند.

کره ای ها هر سال سعی در این داشته که نمایشگری بهتر از قبل باری گوشی هوشمند خود در نظر گیرند و عجیب نیست V40 نیز در این زمینه یکی از بهترین ها باشد.

دوربین V40 ال جی

ال جی با گوشی هوشمند G7 ThinQ دوربین های باکیفیتی را به کار گرفته و موفق عمل کرده است. در این بین پیش بینی می شود V40 ThinQ نیز در این بخش اسمارتفون پیشرفته و کارآمدی باشد. سنسورهای ارتقایافته در مقایسه با G7 ThinQ در کنار هوش مصنوعی بدون شک می تواند کیفیت بالایی در تصویربرداری داشته باشد. این روزها شرکت های تولیدکننده اسمارتفون سعی می کنند کیفیت بالایی را برای دوربین گوشی هوشمند خود در نظر گیرند و ال جی نیز یکی از آنها محسوب می شود.

دو گوشی هوشمند G7 و V35 از دوربین های حرفه ای و قدرتمندی بهره می بردند. گذشته از کیفیت بالا به هوش مصنوعی مجهز بوده که می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. V40 ThinQ شایعه شده از دوربین اصلی سه گانه برخوردار است و این در حالی بوده که مدل پیشین تنها از دوربین دوگانه ای بهره می برد. نخستین بار در پی 20 پرو هوآوی دوربین سه گانه اصلی در نظر گرفته شد و حال نوبت به V40 ThinQ رسید.

به گزارش MySmartPrice وی 40 تینک کیو از دوربین سه گانه 12، 16 و 12 مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین دارای دیافراگم لنز قابل توجهی بوده و در این بین می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. قابلیت تصویربرداری بوکه، پرتره و HDR هوشمندانه دیگر ویژگیست که در V40 می توان آن را شاهد بود. اطلاعاتی درباره کیفیت تصویربرداری V40 در دست نیست.

سخت افزار V40 ThinQ

تاکنون شایعات بسیاری پیرامون V40 ThinQ منتشر شد و باید آن را محصول برجسته ای از برند ال جی دانست. این گوشی هوشمند به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 مجهز بوده که می توان آن را در نوع خود جالب توجه دانست. این مدل دارای مشخصاتی چون پردازنده اسنپدراگون 845، حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، اسلات کارت میکرو اس دی، سیستم صوتی ارتقایافته DTS:X 3D با quad DAC و برخی دیگر است.

ال جی می خواهد محصولی معرفی کند که نسبت به مدل های پیشین از مشخصات ارتقایافته ای برخوردار است. گوشی هوشمند V40 ThinQ نیز یک مدل رده بالاتر نسبت به مدل های قبلی محسوب شده از این رو می توان تجربه کاربری بهتری داشت.

اطلاعات دقیقی از مشخصات سخت افزاری گوشی هوشمند در دست نیست و باید منتظر ماند تا رونمایی شود.

نرم افزار V40 ThinQ

در بحث نرم افزاری پیش بینی می شود شاهد گوشی هوشمندی مشابه G7 ThinQ پیشین باشیم. سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو یا اندروید 9.0 پای در کنار رابط کاربری اختصاصی ال جی می تواند برای مشتریان V40 ThinQ لذت بخش باشد.

اطلاعات دقیقی پیرامون سیستم نرمز افزاری فبلت آینده ال جی در دست نیست و پیش بینی شده بیشتر شایعات انتشاریافته درباره این محصول کره ای به حقیقت تبدیل شود.