دارندگان CPUهای Haswell-E و Broadwell-E از نصب آپدیت جدید پرهیز کنید

حفره های امنیتی که در 3 تولید کننده CPU جهان شناسایی شده است، منجر به ارائه بروزرسانی های متعدد در سطح BIOS و UEFI شده است. کمپانی اینتل با کمک شرکت مایکروسافت، به تازگی یک بروزرسانی امنیتی را برای سیستم عامل ویندوز منتشر کرده اند که ظاهرا دارای یک مشکل فنی عجیب است.

داستان از این قرار است که بروزرسانی KB4100347 که به تازگی از سوی مایکروسافت منتشر شده است، موجب از بین بردن ویژگی های تنظیماتی و ذاتی اورکلاک CPUها می گردد. بروزرسانی KB4100347 برای پردازنده های Haswell-E و Broadwell-E منتشر شده است که عمدتا بر روی مادربردهای Intel X99 نصب هستند. کاربران بسیاری گزارش کرده اند که پس از نصب بروزرسانی فوق در ویندوز، اورکلاک اعمال شده توسط آنها از کار افتاده و پردازنده به فرکانس های مرجع بازگشته است.

همچنین برخی دیگر نیز تائید کرده اند که فرکانس های Boost از بین رفته و شاهد فرکانس های پایه هستند. این مشکلات عموما بر روی پلتفرم X99 گزارش شده است که یکی از پر فروش ترین پلتفرم های High-End اینتل است. این شرکت تا کنون واکنشی به این مسئله نشان نداده و احتمالا با یک بروزرسانی دیگر این مسئله را رفع خواهد کرد.