سامسونگ در اندیشه ارائه اولین تلفن هوشمند جهان با دوربین چهارگانه
1 min read

سامسونگ در اندیشه ارائه اولین تلفن هوشمند جهان با دوربین چهارگانه

با اینکه سامسونگ به تازگی تلفن هوشمند خود با دوربین سه گانه را معرفی کرده است اما در یازدهم اکتبر این غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد یک قدم جلوتر نهاده و از گلکسی A9 Pro، اولین دستگاه با دوربین چهارگانه خود و جهان رونمایی کند.

در همین راستا بحث‌هایی در مورد سنسورهای تکی نیز صورت گرفته است. سامسونگ می‌تواند به راحتی 4 سنسور با کیفیت پایین را در دستگاه قرار دهد و از مزایای تبلیغاتی آن در بازار استفاده کند. اما امروز بالاخره جزئیاتی درباره دستگاه افشا شد که اطلاعات بیشتری درباره این تلفن هوشمند جدید به ما می‌دهد.

آن‌طور که پیداست، کمپانی قصد دارد یک دوربین 24 مگاپیکسلی اصلی را در پنل پشت قرار دهد؛ سپس به نظر می‌رسد که دو سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید خیلی عریض 120 درجه‌ای بعلاوه دو دوربین زوم 5 و 10 مگاپیکسلی نیز شامل این پکیج شوند. همچنین سامسونگ در نظر دارد که یک دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی نیز در جلوی بالا دستگاه قرار دهد.

در رابطه با سایر جزئیات، این تلفن هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش 6.28 اینچی فول اچ دی و AMOLED خواهد بود؛ همچنین با وجود شایعات و خبرهایی در گذشته مبنی بر استفاده از پردازنده Snapdragon 710 به نظر می‌رسد که سامسونگ نهایتاً پردازنده Snapdragon 660 را برای تلفن هوشمند خود انتخاب کرده است. در بحث حافظه، یک جفت RAM 4 یا 6 گیگابایتی در دستگاه قرار خواهند گرفت و همچنین برای حافظه داخلی دستگاه دو انتخاب 64 و 128 گیگابایتی وجود دارد. A9 Pro دارای یک باتری 3,720mAh می‌باشد و سیستم‌ عامل آن نیز اندروید 8.1 Oreo خواهد بود.

همانطور که از تصاویر پیداست، به غیر از حسگر اثر انگشت که در پشت گلکسی A9 Pro قرار دارد، این دستگاه از لحاظ طراحی ظاهری بسیار شبیه به گلکسی A7 می‌باشد. البته طراحی به تصویر کشیده شده هنوز بر اساس شایعات می‌باشد و برای دیدن طراحی اصلی مجبور خواهیم بود تا برگزاری نمایشگاه سامسونگ صبر کنیم.