موتورولا One و One Power سرانجام با اندروید خام به طور رسمی معرفی شدند

Motorola One و One Power پس از مدت ها انتظار سرانجام به صورت رسمی معرفی شدند. از آنجاییکه هیچ خبری مبنی بر عرضه گوشی X5 شینده نمی شود، به نظر میرسد که این دو گوشی به قصد جایگزینی گوشی های خانواده X موتورولا، زیر برند لنوو معرفی شده اند. اما چرا One؟ سوال آسانی است و جوابی که شما حدس زده اید احتمالاً درست است. گوشی های جدید موتورولا بخشی از پروژه اندروید وان گوگل به حساب می آیند و با سیستم عامل اندروید سبک و به روز عرضه خواهند شد. اما در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به مشخصات این دو گوشی جدید موتورولا:

طراحی و صفحه نمایش

موتورولا وان و وان پاور پیش تر سوژه افشاگران بودند و تصاویر آنها پیش از رونمایی رسمی منتشر شده بود. ظاهر واقعی این گوشی ها تفاوت چندانی با آنها ندارد، اما حداقل در نمای پشتی کمتر شبیه به آیفون 10 به نظر میرسند. دوربین های دوگانه در گوشه سمت چپ به صورت عمودی واقع شده اند، اما ظارهری متفاوت از آیفون دارند. صفحه نمایشگر 5.9 و 6.2 اینچی این دو گوشی با بریدگی ای در بالای خود دارای رزولوشن 1080p می باشند و موتورولا آنها را "Max Vision"نامیده است. بدنه گوشی وان از جنس شیشه براق است، در حالیکه وان پاور دارای پوشش پلی کربنات مات می باشد.

مشخصات

گوشی One Power قدرتمندتر از نسخه One است. وان پاور دارای چیپ ست اسنپدراگون 636 کوالکام و باتری 4850 میلی آمپر ساعت است، در حالیکه وان دارای اسنپدراگون 625 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می باشد. دوربین گوشی وان پاور دارای سنسورهای 16+5 مگاپیکسلی است، در حالیکه دوربین موتورولا وان دارای 2 سنسور 13 مگاپیکسلی در عقب می باشد. دوربین سلفی وان پاور هم قدرتمندتر از نسخه وان است، دوربین وان پاور 12 مگاپیکسلی و دوربین وان 8 مگاپیکسلی می باشد. با این حال هر دو گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی می باشند.

قیمت و تاریخ عرضه

Motorola One در آینده و در بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی و با قیمتی معادل 299 یورو عرضه خواهد شد. در حالیکه فروش گوشی One Power در ماه اکتبر و در هند آغاز خواهد شد. در خصوص قیمت این گوشی هنوز صحبتی به میان نیامده است، اما انتظار نمیرود که قیمت خیلی بالاتری در مقایسه با گوشی وان داشته باشد.