سرمایه میلیون دلاری در اختیار رهبران جوامع فیسبوک

فیسبوک در فوریه امسال اعلام کرده بود که در یک طرح خلاقانه، قصد ایجاد یک سرمایه‌گذاری بر روی افراد برای ساختن جوامع را بر روی پلتفرم دارد. از آن زمان تا حالا، این غول شبکه‌های اجتماعی بیش از 6000 اپلیکیشن از سراسر جهان دریافت کرده است.

فیسبوک امروز اعلام کرد که از بین هزاران نفری که قصد اضافه شدن به برنامه را دارند، این کمپانی 115 نفر را انتخاب کرده است که به عنوان رهبران جامعه در برنامه‌های رزیدنت، فلوشیب و شرکت کنندگان جوان خدمت خواهند کرد.

به غیر از این 115 نفر، فیسبوک نقش رهبری جامعه در رزیدنت را بر عهده 5 نفر گذاشته است که هرکدام از آن‌ها تا سقف یک میلیون دلار از سرمایه گذاری را برای ساختن جامعه دریافت خواهند کرد. کمپانی اعلام کرده است که تصمیم خود را در مورد مبلغ نهایی، بر اساس بودجه درخواستی خود این پنج نفر خواهد گرفت.

دریافت کنندگان سرمایه را Adhunika Prakash، کسی که یک جامعه قدرتمند 80,000 نفری را در هندوستان ساخته و به خاطر تلاش‌ها در زمینه تغذیه با شیر مادر مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

رهبر دیگر جامعه Christian Delachet، بنیان‌گذار جامعه Wanted.

Latasha Morrison، مدافع آشتی نژادی در آمریکا.

Noah Nasiali، کسی که یک جامعه از 100 کشاورز در آفریقا ساخت.

و Paula Pfeifer، کسی که جامعه‌ای از افراد ناشنوا در برزیل ساخت شامل می‌شوند.

به بیش از صد نفر نیز در برنامه‌های فلوشیپ و آموزش جوانان، بابت تلاش‌هایشان در جوامع مختلف، هر‌کدام 50,000 دلار تعلق می‌گیرد. همچنین رهبران جامعه توسط یک کمیته انتخاب متشکل از کارکنان فیسبوک و متخصصان بیرونی، انتخاب شده‌اند.