هواوی ادعا می‌کند: Kirin 980 سریعتر از A12 Bionic اپل است

هواوی در نمایشگاه IFA 2018 از جدیدترین چیپ ست موبایل بالارده خود، یعنی Kirin 980 رونمایی کرد. دو گوشی جدید پرچمدار این کمپانی، میت 20 و میت 20 پرو که قرار است 24 مهرماه به طور رسمی معرفی شوند، اولین محصولات این کمپانی با چیپ ست جدید خواهند بود.

پیش از آنکه هواوی از گوشی های جدید خود رونمایی کند، کنفرانس در خصوص محصولات خود در دوبی برگزار کرد که در آن نمایندگان این شرکت ادعا کردند که چیپ ست جدید Kirin 980 سریع تر از A12 Bionic اپل است که اخیراً در گوشی های جدید این کمپانی، iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR استفاده شده است. دلیل اصلی این اطمینان هواوی و اینکه چرا به این اندازه به موفقیت چیپ ست جدید خود امید دارد اینست که کرین 980 نتیجه 3 سال توسعه و تمرکز بر قدرت، راندمان، هوش و قابلیت های اتصال است. تعداد ترانزیستورهایی که در این چیپ ست استفاده شده 6.9 میلیارد واحد است که از این جهت هم تعداد با تراشه جدید اپل می باشد.

در حالیکه کرین 980 هواوی از نظر فنی اولین چیپ ست 7 نانومتری می باشد که معرفی شده، تراشه A12 Bionic که با همان لیتوگرافی تولید شده، زودتر از تراشه هواوی در گوشی های آیفون 2018 استفاده و روانه بازار شده است. در حالیکه نتایج اولیه بنچمارک چیپ ست جدید اپل در گوشی آیفون Xs مکس خبر از قدرت بلامنازع آن در مقایسه با دیگر گوشی های اندرویدی میدهد، از جهتی گویای آنست که این چیپ ست در مقایسه با نسل قبلی خود، A11 Bionic جهش غیرقابل انتظار نداشته و پیشرفت آن کم بوده است. با این تفاسیر می توان امیدوار بود که با معرفی پرچمداران سری میت 20 در بیست و چهارم مهر و منتشر شده نتایج بنچمارک این گوشی ها، هواوی بتواند از رقیب دیرینه قدرتمند خود، یعنی اپل پیشی بگیرد.