گوگل تولد 20 سالگی خود را با نگاه به آینده جشن می‌گیرد
1 min read

گوگل تولد 20 سالگی خود را با نگاه به آینده جشن می‌گیرد

اگر نیاز به یک یادآور دیگر دارید که سنتان را به شما یادآوری کند، شاید شنیدن اینکه گوگل به‌ تازگی بیست ساله شده است به شما کمک کند. بله، همه‌چیز از یک شروع کوچک شروع شد؛ وقتی‌که یک موتور جستجو تازه به دوران رسیده قصد بیرون راندن یاهو پر آوازه و تسلط یافته را داشت.

در بیست سال گذشته ما شاهد بودیم که یاهو به حاشیه رانده شد و سایر موتورهای جستجو مانند Ask Jeeves کاملاً ناپدید شدند. بر اساس یک گزارش در TheStar گوگل علاوه بر جشن این موفقیت، همچنین بر این موضوع تأکید می‌کند که موفقیت آن‌ها در آینده نیز به همین روال ادامه داشته باشد.

نگاه به آینده

دست بر قضا، گوگل موفقیت اولیه خود را با ارائه چیزهای کم‌تری نسبت به رقبا به دست آورد. وقتی‌که یاهو اخبار را در صفحه اول خود قرار می‌داد، گوگل به سادگی از کاربران می‌پرسید که می‌خواهند چه چیزی را جستجو کنند؛ حرکتی که باعث ایجاد محبوبیت بسیاری برای گوگل شد. از آن زمان گوگل قادر شد که از محبوبیت خود استفاده کند و مقدار زیادی پول به دست آورد. بخش قابل‌ توجه ماجرا، سرمایه گزاری این کمپانی در تکنولوژی‌های مختلف مانند مسیریابی و هوش مصنوعی بوده است.

اهمیت به حریم خصوصی

در حالی‌ که گوگل هم‌اکنون به‌ طور واضح، یکی از بزرگترین کمپانی‌ها در جهان است اما بازهم به چگونگی عملکرد و مدیرت خود اهمیت می‌دهد. کمپانی مادر آن‌ها (آلفابت) نیز در همین راستا تأکید بیشتری بر ایجاد تغییرات مفید برای محافظت از هویت کاربران دارد.

زمینه‌های برنامه‌های تجاری آینده گوگل دلیل برخی نگرانی‌ها در بین کارکنان آن می‌باشد. به ویژه همکاری با ارتش ایالات متحده آمریکا و البته برنامه‌های آن‌ها برای خدمات در چین.

با تمام این اوصاف، با توجه به 20 سال گذشته پیش بینی‌ها در مورد آینده حاکی از آن است که کم‌تر کسی فکر می‌کند آن‌ها دوباره در 40 سالگی به جشن گرفتن نپردازند؛ زیرا در دنیای تکنولوژی چیز بزرگ بعدی همیشه در همین نزدیکی‌هاست.